tisdag 1 september 2009

Blå timmen och minnen

l'heure bleue... Då är det inte enkelt att fotografera utan blixt. Jag fick tvätta bort litet blåfärg i min iPhoto-balja! Det betyder inte att jag inte gillar blå timmen. Tvärtom! Det är ju då jag tänder alla ljusen!

Det gick tokigt i morse när jag var trött och skulle ta mig en extra kopp kaffe. Koppen slant och kaffet for ut över bordet. Det blev bråttom att rädda några böcker, en bärbar dator och min Carpe Diemduk! Fort svängde jag bort den från kaffet. Mannen hade sin vana trogen tänt ljusen i Cult Design värmeljusstakarna och ingen av oss märkte att duken fattade eld på två ställen! Oops! Dit for den klenoden! Jag kan dock rädda broderierna och återanvända dem till annat...

Här gick det visst också litet snett! Hoho! Litet nedförsbacke där på "morgondagen". Det är kanske så det ska va'!? Känns ju litet uppförsbacke ibland....

Sedan ville ju den här citatdamen stämpla:"Amor vincit omnia" (kärleken övervinner allt) och "Nihil impossibile est'" (ingenting är omöjligt). När jag tänker tillbaka på den här kvällen för tjugosju år (ser inte så avslöjande ut i bokstäver, som i siffror) sedan och de år som gått sedan dess, känns de där citaten helt rätt. Grattis till min stora pojke som fyller lika många år i natt! ;o)

4 kommentarer:

  1. Oj så det kan gå ibland. Det var verkligen synd på din fina löpare ! Hoppas du kan tillverka en ersättare ! Ja barnen de blir äldre och äldre...men det är ju tur att det inte gäller oss föräldrar ;)

    SvaraRadera
  2. Äsch så trist med duken...
    Vissa dagar hålls ingenting i händerna på mig heller :P

    Håller med tidigare talare, vilken tur att man själv har samma ålder hela tiden trots att barnen firar födelsedag efter födelsedag, hihi!

    Så många inlägg jag har missat, du är flitig du!
    Jag har också en hjärta-skylt från Vform som jag gillar mycket.

    Ha en bra dag, trots det trista regnet.

    SvaraRadera
  3. ojoj, det kunde ju ha gått riktigt illa!
    visst är det kul att stämpla! jag har flera "beställningar", men har inte hunnit göra något åt dem ännu. höststress, förstår du ;)

    SvaraRadera
  4. Synd på duken men det kommer att dyka upp något annat som du kan gilla lika mycket. Man tror inte att man kan hitta något lika fint men det brukar lösa sig.Lycka till!
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.