torsdag 3 september 2009

Tea for two

... or three. Vi är inte så bortskämda här i huset att sitta fler än två till bords daglig dags. Nu har vi förmånen att få ha den äldre tvillingsonen hemma någon stund när han befinner sig i ett skarv mellan jobb och studier. Om en timme ska vi luta oss skönt tillbaka i soffan och se del ett av de finlandssvenska program han har jobbat med i sommar. Media tycks spela en stor roll för vissa i den här familjen. Antingen är man framför eller bakom kameran. :o)

I eftermiddags blev det en runda till stan där vi mötte upp en och annan son och med ovannämnda åt vi middag på Kings & Queens, som en trevlig bloggare tipsade om. Oj va' mycket mat! Det blev nog endast en tekopp utan tilltugg i kväll! Blå timmen inföll precis någon minut efter att jag tog de där bilderna.

Jag tycker om varma färger, gärna höstfärger. Kanske beror det på att jag själv är "höst" enligt färganalysen. Här har det dukats med Pentiks serie "Äpple (Omena)", som jag samlar på, bl.a.

5 kommentarer:

  1. Å, va underbart det ser ut!
    Jag gillar höstfärger också!
    Ha en mysig te-stund! /V.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Pentiks grejer!

    Svar: Ååååh tack snälla du!! Linas blogg var en av de allra första jag började läsa för snart tre år sedan och jag tycker att hon skriver sååååå bra. Det går absolut inte att jämföra mina traggliga ord med hennes!

    Ha en fin fredag, sen blir det helg, tjohooo!

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig testund ni haft, det ser så inbjudande ut ! Pentiks Äpple samlar jag också på. De passar när som helst på året men kanske alldeles speciellt just i dessa äppeltider.

    SvaraRadera
  4. så mysigt ni har det hos er!
    vad roligt att ni testade o var nöjda över besöket på kings & queens :)
    enligt färganalysen är jag vinter - den årstid som jag avskyr mest ;)
    ha det gott i helgen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.