torsdag 10 september 2009

Och så blev det ljust!


Hoppas att min mediason inte ser att jag vinjetterar bilder. Men det gör han nog. Om jag hade vetat att jag skulle bjuda in er i delar av mitt kök i kväll, borde jag ha tvättat fönstren och köpt nya blommor. Nu får det bli så här eftersom jag dokumeterar min nya köksgardin.

Oj vad det blev ljust! :o) Jag är en dam som gillar färg, men jag blev så otroligt less på köksgardinerna jag köpte på hemtextilaffären i sommar. När "yngre" tvillingsonen (som även han läser detta :o)) kom och hälsade på från huvudstaden, sa han när han kom in i köket: "Too much!". Då hade jag förutom tulpangardinerna även en tulpanduk i samma mönster. Jag måste ha varit utarbetad och sinnesförvirrad när jag köpte det där. Nu är de putzveck!

I stället hänger nu en sprillans ny gardin för dagen vid köksfönstren. Detta tyg är inhandlat i en affär som inte säljer billiga tyger. Tror det här tog priset. Det heter Dessin Montse, Fuzion Tiffany.

För si så där femton år sedan lovade jag min äldsta son att aldrig mer hänga upp tuppmönster på gardiner till påsk. Hihi! Det löftet har jag hållit sedan dess, även om de tupparna var av fin design.

Ps. Det hände en trevlig sak när jag inhandlade material till ett fyke-experiment idag. Jag träffade en fin och rar bloggare! Tack! Jag hade en man och frysvaror i bilen och var säkert vimsig, men glad blev jag! :o)

12 kommentarer:

  1. Så fint du har det med nya gardiner i köket ! Det var snällt av dig att bjuda in oss. Smutsiga fönster bryr vi oss inte om, såna finns här hemma också ;)

    SvaraRadera
  2. Snygga gardiner! Tänk att jag såg inte om dina fönster var rena eller smutsiga. Så är det nog, att gäster bryr sig inte om lite skit i hörnen utan det är samvaron och känslan som är viktig för mig. Ha de gott!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Härligt med vita gardiner tycker jag! Har själv det vid matplatsen, men dom har hängt så länge så nu velar jag om det borde bli dags för byte - i samband med fönstertvätt naturligtvis ;)

    Inte är det alltid lätt att hålla reda på allt efter en arbetsdag och man är på väg hem till middagen, hihi! Kunde bara inte låta bli att säga hej då jag fick chansen :) Verkligen kul att få ett ansikte till skribenten!

    SvaraRadera
  4. visst får vilket rum som helst alltid ett lyft av nya gardiner, i synnerhet om det är fina gardiner (o inte gardiner med tuppar på) ;)
    smutsiga fönster? jag noterade dem inte alls fast jag enkom tänkte inspektera renligheten, för blicken fastnade direkt på gardinerna!
    ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina kommentaren inne hos mej :O) Så fint du gjort. Det enkla är oftast det vackra...
    Har påbörjat fönstertvätten, men då det är så jädrans tråkigt, så får se om jag alls blir klar med den...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Vackert med vita gardiner! Jag märker att de gardiner som har fått hållas hos oss längst är de neutrala vita och linne beige. De med mönster eller starka färger börjar störa mig efter en liten tid och jag bara "måste" byta... Det enkla är nog det vackraste!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Härligt med ljusa gardiner! Själv har jag vita gardiner i köket o vardagsrummet. Har en tid kikat in i din blogg. Listade ut vem du va o sa åt Strandviksvillan vem jag trodde att du var. Fick det bekräftat av henne igår. Skojigt! Kika in i hennes blogg o klicka på hemma hos så får du se lite bilder från mitt hem som hon hade på sin blogg. Hälsningar från en annan lärare i en skola i "norra ligan" som har samma förnamn som du:)

    SvaraRadera
  8. de där vita gardinerna är faktiskt rogivande mot den gulaktiga tapeten, men jag måste få dit en Tildafigur... Och för att trösta er är det utsidan av fönstren som är smutsig. :o)

    Du min namne. Oj så fint du har och var är din blogg? Du skulle ha massor att dela med dig av! Roligt! Blir överraskad varje dag och här tidigare råkade jag på din kollegas blogg... hon med hantverk! Va glad jag blir!

    SvaraRadera
  9. Vilka fina gardiner, köker ser väldigt luftigt ut!
    Alltsååå...NU blir jag nyfiken, VEM och VAR har jag jobbat med din svägerska?? Att världen är liten, men jag kan inte komma på vem det är, nån inom sjukvården...Kan du maila mig, jag är värre än min syster, och HON är nyfiken..ha,ha...
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  10. Hej! Du undrade över mitt yrke. Detsamma som ditt fast i år läser jag på Lärarlyftet och har språkuppdrag i kommunen. Lycka att kunna koncentrera mig på svenskämnet och bedömning.
    Annika

    SvaraRadera
  11. Vilken trevlig blogg jag hittade här. Ja, det gäller att hoppa in hos andra emellanåt, haha.
    Jättesnygg köksgardin. Kan nog förstå din son som tyckte det blev lite mycket. Hade inte tyckt om det heller med för mycket tulpaner!
    Har också Tildaböcker men har inte sytt någonting från dom. Det är för dåligt, men sån är jag!
    Hoppas du får en riktigt skön och rofylld helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  12. Va söt du är!! Tack för din gulliga kommentar!! =) Önskar dig en underbart härlig kväll och helg!!

    Kramar Malin

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.