söndag 27 september 2009

Avslöjande detaljer

Nu måste jag konstatera att det går ju att dra folk vid näsan här i bloggen. Det vill jag inte eftersom jag är en ärlig person. Jag har inlett er i villfarelsen att jag har ordning och reda överallt? Det är tur för mig att ni inte kommer hem till mig och ser i alla mina syskåp och lådor. Ingen ordning där inte! Nu har jag för avsikt att få litet ordning på mina pågående projekt, men allt det där andra... Inte undra på att man vill flytta in i ett annat rum! :o)
 Har broderat litet i helgen medan en och två söner har varit hemma. Vi får väl se vad det där  "love to sew"-tildabroderiet ska bli. Min kära "Rose"-symaskin är oumbärlig.

Dagens nya är att en ny hylla har satts upp, ja egentligen två. Nu finns det sex hyllor och det räcker. Väldigt glad är jag över väggordet "carpe diem", som jag äntligen hittade en plats för. Det har väntat sedan i julas.

Avslöjas bör också att en chokladlåda finns på en hylla och likaså min minidator testades, även om det bara är några metrar till den stationära. Ja, hur täcks man avslöja allt... men ändå inte.

11 kommentarer:

  1. Åååh har du en sån lyxig symaskin? Måste vara jättekul att använda den.

    Vet du, ingen orsak att ha dåligt samvete, varken över vad som visas eller inte, eller vad du har i dina lådor och skåp. Vi är ju alla lika!! Visst tror väl folk (ickebloggare) att man jämt har snyggt och prydligt hemma, men se icke! Det är ju så himla bra att man kan välja vad man visar ;)

    Önskar dig en bra ny vecka, snart är det höstlov!

    SvaraRadera
  2. Men har inta alla ordning och reda i sina hem???? Åh så skönt att det inte är så. Ibland är det ordning men ofta oordning. Jag tror att när du är kreativ då har du inte alltid tid till att bringa ordning. Hellre lite hemtrevligt än stelt och inget oväntat händer i inredningen...
    annika

    SvaraRadera
  3. Det är det som är så bra med bloggen, man får visa bara valda delar. Utanför bilden kan det ju vara vara hur rörigt som helst ;o) Men visst har du ordning och reda ! Väggorden passade jättebra där.

    SvaraRadera
  4. Kul att du tittade in till mig! Vilken fin blogg du har! Rörigt kan det minsann vara här också ska du veta! Har städat lite och plockat undan nu i helgen så nu ser det hyfsat ut. Ha en fortsatt trevlig kväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. blir faktist lite avis på ditt så fina syrum. Jag själv sitter i tvättstugan och får brottas med tvättställningar en stryktvätt som bara växer och växer och diverse andra saker som tillhör en tvättstuga. Min man undrar ibland om matsalsbordet verkligen är ämnat för den ovikta tvättberg som ibland uppstår... kanske inte... men det fungerar alldeles utmärkt...

    SvaraRadera
  6. Jag håller med...tur att inte allt syns
    i kameran! Och att det faktist går att stänga dörrar till vissa rum :O)
    Fint hos dej!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. precis som alla andra här kan jag lugnt konstatera att vi väljer vad vi visar, o oftast är det inte oredan som får stå modell för våra bilder ;)
    jag har heller inte kunnat motstå en minidator. fast min är rosa :D
    ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Gaah! Jag skrev en lång kommentar igår och så gick det inte att skicka den!?
    Men jag skrev samma som alla andra här tidigare, vi har alla våra stökiga rum och hörn och skåp, så ingen orsak till dåligt samvete över vad du visar eller inte visar. Vi gör nämligen likadant, hehe!

    En egen minidator skulle jag inte tacka nej till!! Vi har faktiskt två stationära och en bärbar, men... det brukar bli trängsel ändå :P

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart syrum! Ordning och reda minsann. :-) När jag fotar brukar jag få röja en plats. Tur i oturen så har hela lägenheten blivit ett syrum mer eller mindre, bara städat ibland.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  10. Mysigt och städat syrum du har! Ingen kan föreställa sig hur mitt syrum ser ut just nu...Det är ju en himla tur att all röra inte syns på foton man lägger ut! Sen är det ganska konstigt att jag har full koll, nästan, på var jag har allt i mitt kaos, förutom min skräddarsax som jag troligen begravt under alla tyghögar.

    SvaraRadera
  11. Ja, visst är det tur att man kan välja vad man vill visa från sitt hem!!
    Här hos oss är det ofta rörigt och stökigt med en massa grejer överallt, men jag har ingen lust att jämt och ständigt gå och plocka efter de små...
    Så jag har accepterat att det är lite småstökigt för jämnan!
    Vilket mysigt syrum du har! Fina hyllor med fina saker! Fina korgar, fin chokladlåda... Ja, allt är fint!!
    Ha det så bra! /Sari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.