söndag 22 juli 2012

Fyra dagar norröver


Det är semester från sommarlovet och jag blev tvungen att logga in för att komma in på den egna bloggen. Vi har tillbringat fyra dagar norröver som sig bör så här års.


Vi lade ner bopålarna vid lillasysters familjs vackra strandtomt och har tagit del av Jakobs dagar ännu en gång.


På fredag for vi till Karleby och besökte vanan trogen Sköna Clara (Odd Mollysar på rea) och mannen kom senare "hem" med famnen full av pioner från ett besök hos sina mostrar.



Svågern hade fått tag på solcellsslingan "Solvinden" åt mig och den lyste så fint längs vår husvagnsmarkis när vi kom "hem" i de sena kvällarna. ;o)


Det var som sig bör gammaldags torg på lördag och jag träffade handen full av bloggvänner som sålde där.  Du kan bl.a. se porslinet på bilden överst som jag köpte till husvagnen av Moster och jag. ;o)


På lördag kväll var det underhållning i Skolparken och han till vänster uppe på bilden sjöng bl.a. en av mina favoritlåtar och sonen med sitt band höll en konsert med eldshow i den sena timmen.


På söndag blev det mycket rolig sommarteater och "back to the roots" för lillasyster och mig. Vår pappa kommer från den här landsändan.


Vi fick också möjlighet att besöka Lundagård och jag är full av beundran över allt vi fick ta del av där. Jag fick med mig en del nödvändiga ting givetvis ;o) Nu är det åter så skönt att få krypa ner i den egna sängen.


11 kommentarer:

  1. Vi har så gott som korsat varandras vägar... Lämnade Purmo tidigt i torsdags och från huset jag besökte under några dagar hörde vi när publiken applåderade. Tyvärr var vi tvungna att åka hemöver så jag missade lördagens marknad.

    Ha ett fortsatt skönt sommarlov!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Det var fyra välanvända dagar det! Ser att vi införskaffat likadant porslin :)

    SvaraRadera
  3. så härligt och fint det ser ut.
    Ha en fin kväll och eftermiddag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Fina semesterdagar norröver, ser väldigt vackert ut
    där ni var. Huset på flotten var en fantastisk skapelse!
    Och pionerna, det ska vara mostrar till och ha såna.
    Underbara sommarbilder
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Så underbara bilder, ser underbar mysigt ut, solcellsslingan har jag med;) Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt med SEMESTER, 3 veckor kvar av sommarlovet :) NJUT!

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder från "Camp Larsmo" ! Det finns mera rökt fisk i luckan intill stranden, så varmt välkomna igen närhelst ni känner för det.

    Lillasyster & Svåger o grodan... ;o)

    SvaraRadera
  8. Finfina bilder från mina hemtrakter. Jag önskar att jag någon gång hade tid att tillbringa några dagar där utan

    SvaraRadera
  9. brådska. Det finns så mycket jag skulle vilja se och uppleva, men tiden tycks aldrig räcka till.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga semesterbilder du visar! Ditt spa i förra inlägget är ju bara för ljuvligt vackert!!

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder!!
    Trevligt att se porslinet.:0)
    Nu är det verkligen härligt då det har börjat blåsa lite varmare vindar. I kväll skall vi bänka oss på Närpes teater.
    Fortsätt att njuta av semestern!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.