lördag 19 november 2011

I turn off the lights

Kanske du städar för fullt denna helg? Fixar inför kommande tider? Det bästa med bloggen är att man kolla bakåt hur läget var för ett eller två år sen just den här tiden. Ser ut som om det var fullt pådrag här på Lyckoslanten då. Ljusslingor mest överallt vad jag kan se. ;o) Nu tar vi det lilla lugna. Släcker elljusen och låter de levande brinna.
Jag hann nämligen inte städa i går kväll. Tyckte jag kunde få en mysfredag och umgås i stället. Hon ser så fridfull ut min senaste madonna. De börjar bli ett gäng där i vardagsrummet.
På spiselkransen står en skylt som passar med dagsläget, eller så inte... Jag hör dammsugaren gå för fullt och jag ska ta en svängom med golvmoppen och diverse. Sedan väntar en kväll i teatermörkret med vännerna. Ha en fin helg!

15 kommentarer:

  1. Ja det goda med den mörka årstiden är att man inte ser allt damm... Jag väntar på min nya damsugare först då kan jag börja städa.. :O)
    Ha ett skönt veckoslut!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Stämningsfullt med levande ljus och madonnan.
    Önskar dig en fin teaterkväll!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  3. Stämningsfulla bilder ,jag har varit ute i skogen o samlat material till juldekorationer idag ,trevlig teaterkväll ,Nette

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar madonna! Ha det så jättetrevligt med vännerna ikväll!

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker Madonna..älskar patinan och den turkosa färgen!!

    här är det också mest levande ljus..och det märks faktiskt på elräkningen :)

    må så gott!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  6. Va fint dom matchar, floratrycket och madonnan.
    Va fina tossor i förra inlägget! Jag har virkat en liknande, efter mönster, men eftersom jag lider av second sock syndrome, så har jag inte fått till den andra ännu ;)

    SvaraRadera
  7. Hoppas du haft en fin helg! Bra text på den skylten, den skulle jag också gilla.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  8. Ibland är det skönt och bara göra så, dämpa belysningen och städa en annan dag. Så fin madonna, hon står så fint där mellan ljusstakarna.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Vacker madonna!
    Har några (hmm) stycken jag också.
    Levande ljus är det allra bästa, såå vackert och stämningsfullt.
    Trevlig vecka
    önskar Anncathrine

    SvaraRadera
  10. Städning ja. Såg att Så Vitt jag Vet väntade på sin nya dammsugare och jag väntar på vårt färdiga kök, så först då tänker jag jaga dammtusar och annat skräp. Tror faktiskt att jag blivit lite klokare med åren för jag städar bara mindre och mindre. Ha det så trevligt.

    SvaraRadera
  11. Inne på samma linje...endast levande ljus ännu ;) ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Har missat en massa fina inlägg här! Ljuvliga tofflor har du virkat, och tavlan är verkligen fin! Hos oss gäller också levande ljus än så länge, har inte ett uns av julstämning ännu, men än finns det gott om tid...
    Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  13. Känns som äkta adventsstämning hemma hos dig! Madonnan är fin.. Hoppas att du hade en gemytlig teaterkväll! Jag ska på teater nästa lördag.. Kul!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  14. Här har det faktiskt städats en hel del. Alla veckoslut verkar vara fulltecknade i almanackan så jag är tvungen att ta lite igången när tid finns.
    I morgon får vi lång dag men vi ska hoppas att det går bra :)

    SvaraRadera
  15. Man kan inte ha för många madonnor! Så vacker hon är.

    Hoppas helgen har varit skön. Ha en fin inledning på första adventsveckan! Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.