lördag 5 november 2011

Allhelgonahelg

Det känns som om jag har väntat på ljuset hela dagen. Det kom aldrig, men har med råge ersatts av många levande ljus, vilket passar bra denna Alla Helgons dag. Jag tog bl.a fram dessa lotusljuslyktor som är gjorda av snäckskal. Strandviksvillan visade en sådan tidigare och då kom jag på att jag hade två (en gåva från goda vänner) förvarade någonstans.
Vi fick en barnfri helg ;o) eftersom den tillfälligt hemmaboende sonen åkte till sin norska flickvän som studerar i huvudstaden.  Svågern och svägerskan kom på besök och de berättade så fängslande om sin rundresa i Kina.
 
För många år sedan lagrade vi upp med lyktor från Sagaform. De har varit bra att ha och ge bort i olika skeden av livet, både när det har varit läge att glädja eller att trösta.
Jag har fått en kudde med citat! :o)
 A charm invests a face
imperfectly beheld.
The lady dare not lift her veil
for fear it be dispelled.

But peers beyond her mesh,
and wishes, and denies,
lest interview annul a want
that image satisfies.
~Emily Dickinson
~*~
Ha en fortsatt skön helg!

19 kommentarer:

  1. Det här är en helg för ljus och värme, passar bra för det är gråväder här också. Så stämningsfulla bilder från dig, jättevackra lotuslyktor.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar hos mig!
    Lärarjobbet och min bod är en utmärkt kombination som du skriver men just nu är det alldeles för mycket jobb eftersom jag har alldeles för många krävande kurser nu i höst. Det blir dock lugnare till våren så då får jag mer tid över till annat.
    Handdukar är alltid bra att ha så jag hoppas att den kommer till användning, ursäkta dröjsmålet!
    Ha det bra!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Hoppas att din helg är härlig och rofull med många, många fina levande ljus!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Trevlig helg!
    Så fint med ljusen.
    ~marita~

    SvaraRadera
  5. Du har samma lyktor som jag ,jag gillar formen på dom .Så fint med alla ljus ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Så mysigt du har det!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vilka stämningsfulla bilder. Ha en skön fortsättning på helgen! Kram

    SvaraRadera
  8. Lotuslyktorna ger ett varmt och vackert sken som jag gillar! Fin och avkopplande helg till dig!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Så vackert med ljusen och lyktan som du tänt.Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  10. Bra när man blir påmind om vad som finns i gömmorna :-)
    Ha en fortsatt trevlig helg .

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  11. Hej Ann-Lis!

    Jag tycker så mycket om att kika in här hos dig och ta del av all härlig feelgood du sprider runt omkring dig. Värme, glädje och livslust - ja, det är precis det du förmedlar med dina vackra bilder och fina ord. Och ett hjärta utan dess like!

    Ljus känns extra viktiga just denna helg och vilken fin tanke att ha fina ljuslyktor hemma att kunna ge bort för både glädje och tröst.

    Tråkigt med förkylningen. Jag hoppas att du mår lite bättre nu och kan njuta av en fin helg? Ta hand om dig och krya på dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Visst är ljus ett måste i mörka höstkvällar!
    Och denna helg finns det gott om ljus ...
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  13. Ljuslyktor kan man inte ha för många av;) nu blev jag också påmind om att jag har Lotuslyktor ... får kolla i skåpen!
    Ha en skön söndag! Kram Suz

    SvaraRadera
  14. Så vackra dina lyktor är! Passar riktigt fint i höstmörkret! Jag ska ta och tända min i kväll - som vanligt ;)
    Hoppas du börjar krya på dig nu!

    kram, A-C

    SvaraRadera
  15. Mörkt är det verkligen nu. Men med levande ljus blir det lite mer uthärdligt :)

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  16. Åh, sån där ljuslykta hade jag också, blev så ledsen när den gick sönder kommer jag ihåg. Kul att se en igen :)
    Ha en bra start på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Ja nu behövs många ljus för att hålla mörkret borta.
    Lotusljuslykta var länge sedan jag såg. Har en rosa någonstans i gömmorna. Ska leta fram den.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  18. Fina lotuslyktor, vilken tur att du blev påmind om dem hos Strandviksvillan!
    Ja, ljus behövs verkligen nu, idag har det igen varit så grått och trist, så man knappt orkar och ids gå ut...
    En bra ny vecka till dig!

    SvaraRadera
  19. Fina ljuspunkter du tänt! Vilken tur att tända ljus ger liten ersättning i gråa november.
    Ha en fin arbetsvecka!
    Kram /bea

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.