torsdag 3 december 2009

Vintage vinst


Idag när jag kom hem låg ett paket på bordet. Det var min hemliga vinst från faster Atta. Va' glad jag blev över det hjärta som fanns i paketet! Jag har haft en egen hjärtfabrik och kan således avslöja att mina egna hemliga vinster är bl.a. Tildahjärtan, men ett så vackert som det jag fick idag har jag aldrig gjort själv. Tack! Nu hänger det i nya gardinen vid min bloggplats och det passar ju bra!
 
Till höger om den datorn hänger en tavla som jag har haft i 27 år. Jag fick den när jag hade fött vår första son då vi bodde i Umeå. Väldigt tänkvärda ord det där! ♥


22 kommentarer:

  1. Hjärtefint hjärta! Vilken fin fantasi en del har, vilket är tur, för då får vi idéer av dem.
    Planschen har jag också sen vår äldsta var liten. Tror att den finns någonstans i gömmorna.Budskapet är ständigt aktuellt.
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vinst du fick!
    Verkligen tänkvärda och sanna ord du har på din tavla. Jag läste dem varenda gång jag var in på rådgivningen när barnen var små eftersom de hänger i väntrummet där.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Grattis till den hemliga vinsten!
    Så fin text ....så sant så!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Grattis till det lilla söta hjärtat!
    Jag kommer ihåg att det fanns en sån där tavla med samma text då jag gick i hjälpskötarskolan i början på 80-talet. Kloka ord, som gäller ännu i denna dag :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten! Tänkvärda ord, barn behöver både kärlek och beröm av närvarande föräldrar.
    Tack för titten i en trevlig blogg! /Bea

    SvaraRadera
  6. Trevligt med vinst! Dina Tilda-hjärtan är jättefina!

    SvaraRadera
  7. Den där tavlan hänger på BVC här där jag bor, hos gamla fina syster Lisbeth. En klok kvinna! Hjärtat var jätte fint, men jag tyckte dina hjärtan var minst lika fina. Ska bli så spännande med en hemligt paket, ska punktmarkera brevlådan:). Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Verkligt fin och tänkvärd tavla !

    SvaraRadera
  9. Grattisar till fina vinsten! Och barnen ja, de ska vi behandla väl så de får vara lyckliga barn och bli lyckliga vuxna!

    O ja! Löparen är årets Indiska kollektion :) Bara 14,90 om jag minns rätt!

    Åsa

    SvaraRadera
  10. Grattis till den fina vinsten!
    Mycket kloka ord vad gäller barnen. Det finns verkligen mycket tänkbara och fina ord, allt borde man ta till sig!

    Carpe Momentum
    Sabina

    SvaraRadera
  11. det var många fina sanningar där. den där texten borde finnas i alla barnfamiljer...
    ett vackert hjärta till ett vackert hjärta, bra så!
    ha en skön helg! kram

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Roligt att du tittade in på min blogg, det är alltid roligt med nya besökare! Och jag tycker också det är roligt att hitta andra bloggar från Österbotten! :)
    Vilken fin vinst du fått! Och din tavla är jättefin, verkligen tänkvärda ord!
    Ha en fin helg och advent! :)

    SvaraRadera
  13. Grattis, vilket jättefint hjärta, extra fint för den vackra bilden. Och din tavla har tänkvärda ord, så rätt.
    Ha nu en mysig adventshelg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara hjärtan du vunnit! Ja, det var en tänkvärd dikt! Du gör så mycket fina Tildasaker, de är ju så söta! Hjärtanen ser jättesöta ut! Ha en mysig helg!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  15. Hej

    Grattis till vinsten:)
    Vet du den tavlan ger mig en riktig nostalgi kick:) Jag tror den hängt lite överallt för just ca 20 år sen:)
    Ikväll blir det Idol o myspys för hela slanten

    Ha en skön helg
    Många Kramar Sari

    http://www.lillaprovence.se</a

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Jag känner igen tavlan med tänkvärda ord. Har nog haft den också lika länge som du :), fast inte som tavla utan i en pärm i plastficka. Kom och tänka på den för några veckor sedan och plockade fram den. Vilket sammanträffande att vi båda har uppmärksammat den igen. Det är verkligen tänkvärda ord.

    Ha en skön helg önskar Leena från en snöig Luleå

    SvaraRadera
  17. tack för trevligt tomtepyssel-tips, det kan behövas sådant dessa sista veckor på höstterminen. Barnen börjar bli trötta...

    SvaraRadera
  18. Jättesöta hjärtan o såå vacker dikt !!!

    ~~Trevlig Helg~~
    Kramis ♥ Millan

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Fastnade för ditt bloggnamn.
    Den där dikten hade jag alltid på förskolan där jag jobbade och den säger allt, för mig iallafall.
    Ha en skön kväll
    annika

    SvaraRadera
  20. Grattis, vilken vacker vinst!
    Och OJ vilken massa hjärtan du gjort, dom är väldigt söta.

    Ha en skön helg, själv njuter jag till fullo av min lediga fredag :)

    SvaraRadera
  21. Men så fint hjärtat var!

    Verkligen helt underbart.

    Håller med,texten där är tänkvärd.

    Kram på dej.
    Linda

    SvaraRadera
  22. Den tavlans ord säger allt!
    Mysiga hjärtan!
    Trevlig helg!
    /Eva

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.