tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan

Vilket underbart julväder att vakna upp till! Här snöar det så fint. Idag känner jag mig väldigt inspirerad att pyssla med det sista och även tillbringa mycket tid i köksregionen. Två söner har anlänt. Den tredje kommer i morgon kväll. Han gör som bäst livet gladare för äldre människor i huvudstaden.
Det är inte lätt att ge julklapp åt äldre, som mina föräldrar som tycker att de har allt de behöver. För fyra jular sedan köpte jag en korg, som jag fyllde med delikatesser och det tyckte min mamma om och jag får korgen tillbaka varje jul :o) Nu fyller jag den igen, så där kan man tala om återanvändning! (Mamma läser inte min blogg :o))
Jag roade mig med paketinslagning i går kväll och tacka vet jag dubbelsidig tejp! Paketet med änglavingarna (från Huset på landet) ska en person få som bl.a. bjuder mig på frukost dagligen. ;o)
Jag har haft stor använding av mina Mallorcaänglar. Vintage-etiketterna och scrapbookarket kommer från Huset på landet.
I går  kväll hade jag också träffis med Ernst. Han lackade lappar till granen och jag lackade hans citat med God Julsigill. Det blev inte perfekt, litet småslarvigt. Paket med glitter på höjden och på tvären och tomtar som springer runt i alla hörn på pappret är numera inte min melodi.
Ha en trevlig dan före dan före dopparedan! Det blir någon stadsrunda och besök hos släkten , men jag smyger nog mig in här innan jul.

12 kommentarer:

  1. Superfina paket du har gjort!!
    Får ju lite dåligt samvete över det jag krafsat ihop, men barnen sliter ju ändå bara upp sina. Man lägger hellre lite krut på de vuxnas paket ;)

    God jul till dig!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Fina paket du lagat!! Å den där delikatesskorgen är ju en vinnare :)Ha fortsatta bra julförberedelser! Kram

    SvaraRadera
  3. Ann-Christine! Du har rätt när det gäller barn och allt det där. De bör få ha tomtar på sina paket och lättöppnade paket. Här är vi bara vuxna och det finns nog de som paketerar in med juliga papper här också må du tro! Jag såg det själv i går kväll. :o)

    SvaraRadera
  4. :D
    Njaa, faktiskt inga tomtar på paketen ändå. Gjorde så i år att barnen har varsitt papper, rött för fröken, blått för storebror och vitt med renar för lillebror. Inga snören heller, för dom får dom ändå inte loss.

    Av svägerskan Nina (Lilja's corner) brukar man få de vackrast inslagna paketen :) så hennes ska jag försöka göra lite extra fint.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej tomteflickan ;)
    Ja jag ser ju vad mycket vackert pyssel som har blivit gjort här. Paketen är ju så jättefina och korgen förstår jag är uppskattad.
    God Jul!

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra paket! Nu blir jag riktigt harmad på att jag inte tog mig tid att åka till Huset på landet. Vintageetiketterna var precis såna som jag vill ha :), men nu är alla klappar så gott som färdigt inslagna här också.
    Njut av dan före dan före dopparedan!

    SvaraRadera
  7. så himla vackra paket du gjort! jag hade ju tänkt slå in årets julklappar i tygpåsar, men det föll ju inte i god jord hos grabsen, så det fick bli papper runt våra klappar också. i år har jag hållit mig till vitt och brunt papper. inga tomtar här heller (annat än på paket som kommit från annat håll) ;)
    ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Så många fina paket du gjort.

    Gillade papperet med änglarna.

    Ha en underbar JUL.

    Linda

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra julklappar du har gjort!!

    En riktigt God Jul
    och ett Gott Nytt år
    vill jag önska dig och dina kära!!!!

    Kram Sanne!!

    SvaraRadera
  10. Hej
    Så himla vackra paket du gör! Man skulle nästan inte vilja öppna dem.
    Ha en underbar jul!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  11. Underbart mysiga paket du gjort!!
    Ha en rktigt GOD JUL hela familjen!!
    ~~♥ Kram Millan ♥~~

    SvaraRadera
  12. Oj så fina paket :O) Jag ämnar också varje år, men sådär fina har de nog aldrig blivit... Säkert skönt när hela familjen är samlad! God jul till dej. Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.