söndag 27 december 2009

Släktmiddagar

Söt katt eller hur? Det tyckte jag när vi kom till svåger och svägerska på middag dan före dopparedan och möttes av denna i farstun. Men den är inte riktig utan köpt på Gotland! Nåja, desto mer levande var sönernas farbror med familj, tack och lov. I kväll har vi fått ha dem här på middag.
Bilderna ovan är från min storasysters hem där vi hade pizzabuffé i går kväll. Det är en ny tradition och tas väl emot av det yngre gardet. Vi var fjorton personer på plats och vi delade på nästan lika många pizzor. Det blir mycket muntert när jag och mina två systrar träffas. Fniss!
Muntert är det också att ha sönerna hemma och jag får njuta av dem några dagar till.
I kväll har jag bjudit på laxsoppa och skinka, kalkon med ugnsrostade rotfrukter och grönsaker. De där tomtarna får sitta på spiselkransen någon vecka ännu.
Lyktan som välkomnade svägerskan och svågern får avsluta dagens "bildpotpurri". Ha det gott därute!

16 kommentarer:

  1. Hos er är det fart och fläng för det mesta!
    Alltid roligt att ha de sina runt sig!
    Fina bilder du visar!
    Ha en skön mellandagsledighet...
    det har jag ;o)
    Kram V.

    SvaraRadera
  2. Ser ut til at du har hatt det hyggelig så langt i jula.
    jeg har også hatt mine sønner på besøk i jula. I dag reiste den midterste tilbake til harstad der han er i militæret og i morgen reiser eldste til Lillehammer der han studerer. Han vil feire nyttår med sine venner der oppe.

    Håper du får det like hyggelig resten av romjula, jeg skal jobbe ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina foton ni tagit!
    Roligt att träffas hela släkten, och jag förstår att det blir muntert när ni systrar träffas.
    Nu har vi ätit upp alla julmat här så i morgon får jag väl ställa mig vid spisen igen :)

    SvaraRadera
  4. Så häliga bilder och mumsig mat! Är det du som är så stilig på bilden där? Ni verkar haft det jätte trevligt.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. vilken förtjusande katt! en sådan kunde vi allergiker kanske också, vi som är så kattsjuka i vår familj.
    mysiga julbilder också i övrigt. ni har det så fint hemma hos er (och hos din syster)!
    gott slut! kram

    SvaraRadera
  6. Trodde det vara en riktig katt. Va kul med pizzabuffe, ett bra avbrott i all julmat.
    Kanske man skulle göra lite islyktor till nyår?
    Ha det fortsatt skön!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Oj jag trodde det var en riktig katt först, gud så fin!
    Ja glasluckor är ju inte så roliga, jag har oxå ett stort vitrinskåp i källaren jag tänkt måla...men nu vet jag inte! Det kanske går att ta bort spröjsen medans man målar, ska kolla det med svärsonen...annars blir det till att skrapa, hihi!
    Vilka fina bilder du visar, tittade tillbaka lite och vad mysigt ni har det...du har ett väldigt vackert hem!

    Önskar dig oxå en god fortsättning på julen och ett Gott Nytt År!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  8. Härligt att träffa släkt och vänner under juletid. Så mycket gott som man även stoppar i sig. Katten såg verklig ut. Kanske en bra katt hos oss!
    Kram annika

    SvaraRadera
  9. Hej, Ann-Lis! Du verkar ha haft en så mysig jul! Vad härligt! Får önska dig god fortsättning också. Kul att du och jag lärt känna varandra såhär i bloggvärlden. Många kramar från Camilla

    SvaraRadera
  10. Oj, är katten faktiskt inte riktig?! Det trodde jag den var, så verklighetstrogen ser den ut! :O
    Låter härligt med pizzabuffé, det är säkert riktigt gott efter all julmat man vräkt i sig! Det ser jättemysigt ut där hos er, och hemma hos din syster!
    Oj, har ni en badtunna - det är nog något som skulle göra min make grön av avund för han drömmer om en sådan... Kan tänka mig att det är en riktig upplevelse! Hoppas ni kommer till skott och eldar i den och passar på att njuta av ett skönt bad!
    God fortsättning! :)

    SvaraRadera
  11. Glömska jag skulle ju skriva att islyktan är jättefin också, härligt med mönstret! Så nu är även det sagt! :)

    SvaraRadera
  12. God fortsättning! Vilken underbar katt, verklighetstrogen- fick titta flera gånger! Pizzabuffé låter gott!
    Välkommen in att delta i min utloggning som startar ikväll!
    Må gott! Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  13. Svar: Min vackra ljusstake lär finnas i centrum i den där fotoaffären som är så kvick ;)

    Ååååh om man ändå hade ett sånt fint, ljust och luftigt uterum... Fast hos oss fantiserar även mannen om ett, så det är nog inte omöjligt att även vårt hus "blir med uterum" hihi!

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  14. Jag trodde också att katten var riktig först :)Fint med islykta!

    SvaraRadera
  15. Hej min vackra nätvän sen sååå många år, ser fram emot många, många fler.
    Gott nytt år!

    Varma nyårskramar från mig till dig

    SvaraRadera
  16. Visst är det roligt att träffa släkten, själva bjöd vi vår släkt i går på älgstek, och det blev mycket uppskattat. Jag hoppas att katten inte är tillverkad i Kina eller taiwan för hur det går till vill du inte veta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.