måndag 31 augusti 2009

En väska för varje bok...

... papper och tidning. Jag sydde några nya väskor i helgen. Det har blivit många sydda och köpta väskor (Marimekko etc.) genom åren, men nu ska ni få se några av dem jag har sytt och använder i skolan. Det är så otroligt praktiskt att ha en väska för varje ämne man undervisar i.
Har svept "antikfärg" över bilderna och därmed är färgerna dämpade!

Det här är min senaste litteraturväska som gömmer böcker av nästa veckas författare. Tyget (Gunilla) köpte mannen på IKEA, liksom tyget till väskorna här nedanför.

Till vänster är textilslöjdsväskan med bl.a. två för mig nya Tildaböcker och till höger hänger en proppfull väska med läromedel till ett språk. Jag sydde en ficka på den här.

De här väskorna är sydda av den kraftiga bomull jag köpte på IKEA i fjol. Tunga väskor för inspirerande lektioner!

Här är min bildkonstväska till vänster, också fjolårstyg från IKEA. Någon döpte det tyget till PowerPark! :o) Väskan till höger sydde en kär vän åt mig för några år sedan och jag har mina fysik- och kemiböcker i den!

Nu räcker det så här även om väskorna är betydligt fler och mitt problem är att bära dem och förvara dem.

Ps. Eleverna tycker också om att sy väskor!

6 kommentarer:

  1. oj, det var många fina väskor, det. vad smart att ha en per ämne, fast mycket att hålla reda på samtidigt ;)

    SvaraRadera
  2. Du har ingen "Martha slongon"...men kanske du inte är någon martha :o)
    Jättefina väskor!
    Ha en bra vecka /V.

    SvaraRadera
  3. För mig sparar det tid att slippa söka böcker när jag har dem färdigt packade ämnesvis.

    Jag tror inte ni vill se alla mina "Martha slongor" (handväskor). Det ska ju finnas väskor för alla dessa "stift"etc. som en flärdfull dam behöver också!

    SvaraRadera
  4. Bra idé. Kanon att ha grejerna liggandes på rätt ställe. Snygga är de oxå.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Verkligen bra ide med skilda väskor för skilda ämnen. Så får du ju användning för dina väskor. Oftast blir det att jag går med en och samma väska fastän jag har hur många som helst i min ägo. Nu har krafterna börjat återvända ( åtminstone lite ) så i morgon ska jag nog i jobb.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin väska i marimekkotyg...:)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.