måndag 9 februari 2015

Läsro bland hortensior



 Den var nog så vacker helgen med ett dygn i staden där jag fick uppleva strandpromenaden i vacker vinterskrud, gå på bio och äta både mexikanskt och italienskt. Hemma pyntade jag redan i fredags med hortensia-tema i köket.  




 Ja, det är Pentik här liksom i uterummet som jag visade några inlägg tidigare. Rosa känns piggt nu när ljuset har återvänt. 




 Tänk så ofta man läser vid köksbordet. I går var det dagen för Läsro. Visst låter väl det trevligt och att 2015 är Bokens år! Jag fördjupade mig inte precis i tjocka luntor i går. Det blev desto mer litteratur under temat "Vänskap". Mycket sådant nu. Gillar! 

6 kommentarer:

  1. Men så spännande, det där med läsro. Jag har alltid läst mycket, böcker har alltid betytt så mycket för mig. Just nu plöjer jag igenom "Österbottniska lustresor".
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så vackert med älsklingsblomman hortensia ,hade en rosa men då man är glömsk med att ge dom vatten så säger dom plötsligt hejdå utan att man märker det ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Så fin hortensia! Rosa passar så fint till våren.

    Kram Sabina

    SvaraRadera
  4. Så himla vackert med hortensia och duken till och med. Hortensian är den vackraste krukväxten på våren. Varje vår brukar jag ha en och dessutom har jag försökt övervintra dem i källaren som nog gått väldigt bra men de vill inte blomma så det lyckades inte det bästa. Min mormor hade många hortensior som hon övervintrade inomhus men då var ju stugorna kallare.
    Läsro, det var något jag skulle behöva. Beundrar alla som läser böcker för det lyckas inte jag med särskilt bra. Spritter för mycket i mina fingrar så lyckas jag läsa två böcker varje vinter är jag nöjd. Annat smått och gått går visst bra att läsa men riktig läsro svårt.

    SvaraRadera
  5. Jättefin duk och blommor, rosa är så
    fint när det går mot vår.
    Ha en bra vecka
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Man blir bara såå glad av rosa blommor. Hortensior är vackra blommor o duken helt underbar!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.