onsdag 12 februari 2014

Min hjärtfabrik



 Idag har alla skolans elever gjort hjärtaskar med sina vänelever och visst är det mera fokus på det hjärtliga nu om man också ser till det som skapas av handen och som kan betraktas av ögat - även om kärlek och vänskap ska få sin beskärda del under årets alla trehundrasextiofem dagar. Nu jobbar jag flerskift i min egen hjärtfabrik och det är ju bara så roligt :o) Min allra längsta Tildadocka som sitter i vardagsrummet är försedd med ett hjärta. Det blir inte ofta jag syr Tildadockor numera.




 Däremot har jag jobbat litet varje dag med hjärtan, rätt så många, och i skrivande stund har de blivit färdiga. Man vet aldrig när man kan behöva pryda något med sådana.




Korttillverkning i olika modeller är också något som roat mig kvällstid däremellan jag har druckit varmt vatten med ingefära för att försöka mota en oinbjuden och påträngande förkylning.



Sköt om dig!

5 kommentarer:

  1. Vacker Tilda och fina hjärtan ,er ut som när jag tillverkade julhjärtan då gick också löpande bandet ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Du är så härligt produktiv. Bra att ha några hjärtan på lager. Hon är så fin din vita Tilda.
    Här blir det inte mycket sytt. Kanske nästa vecka då vi har sportlov och vi stannar hemma att det blir av.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Som vanligt är du the Queen of pyssel !!! Å på
    tal om Tilda så har även jag fixat Tilda idag ....ingen
    så fin sydd som din men väl det senaste designblocket Tilda spring har klickats hem ,kunde inte låta bli . Ha en go kväll.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Din Tildadocka är ljuvlig! Och wow, vilken produktiv pysseltjej du är! Imponerad!

    SvaraRadera
  5. Hei!
    Har akkurat funnet din blogg og legger deg til hos meg.
    Så fine hjerter du lager, og for en nydelig Tildadengel!
    En fin helg til deg!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.