lördag 1 februari 2014

En första smak av februari



 Visst är det häftigt med februari?! Jag tycker att det är jättespännande med en ny månad. Det finns en del roliga saker inbokade och dessutom är det bara tre veckor till sportlov. Jag städade skrivbordet på datorn idag, rensade och bytte skrivbordsbakgrund. Du behöver inte se högen med läroböcker och papper till höger om bilden där jag har min jobbdator. Det stöket blir vi inte uppmuntrade av.




Här bjuds mestadels på det som förgyller tillvaron och som man gärna minns. Idag bjöd jag mig själv på en Runebergstårta - först en halv och så blev det visst en halv till ;o) Undrar hur mycket socker som har packats ner i den där. I morgon ska jag bjuda mig själv på en fastlagsbulle. Februari kommer att leverera med början idag då vi ska byta miljö och bland annat se filmen Philomena. Ha ett gott första februariveckoslut!

4 kommentarer:

  1. Den filmen är säkert intressant ,kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en bra och eftertänksam film, baserad på ett verkligt levnadsöde.

      Radera
  2. Så snyggt på skrivbordet, både ovanpå bordet och i skärmen! Här hos mig är det alldeles för mycket papper på bordet ....jag borde nog städa lite...
    Skoj att ha mycket spännande att se fram emot i februari! Runebergstårtor, fastlagsbullar...
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nästan-nästan så att man anar att våren är på väg i och med att få vända blad i kalendern... :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.