lördag 26 oktober 2013

Från sommartid till vintertid



Så kom den sista oktoberhelgen då sommartiden slutar. Tänker att det får bli en skön helg. Jag har haft en fin vecka med vackra kvällar i uterummet. Blombuketterna jag köpte i början av veckan är lika fräscha ännu. Jag har en fråga: Är det någon som känner till doktor Westerlunds hälsoblomma - Rosengeranium? Var kan man få tag på den? Vi hade sådana när vi bodde i Umeå för trettio år sedan, men sedan har den inte funnits hos oss. Vill så gärna ha en sådan och äldsta sonen frågade efter den nyligen också!




Jag har visat bilder på mina Happy Lights tidigare för en månad sedan och nu lyser de upp tillvaron bitti som sent. Något annat som lyser upp tillvaron är att äldre tvillingsonen kommer till Österbotten i morgon för en tremånadersperiod då han som tidigare år ska redigera "Så ska det låta". 




Nu ska jag ta på mig det som finns i väskan och åka på byggmässa som vi har fått biljetter till. Sedan firar vi övergången från sommartid till vintertid med storasyster och svåger vid havet.
Ha en skön helg!

11 kommentarer:

  1. Vet att min farmor och mormor hade en sådan blomma men har inte sett den sedan dess måste fråga mamma om hon vet någon som har den .Ja nu rubbas rutinerna med tid igen jag brukar inte må bra av att byta medicintider och mattider och sovtider för den delen ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Nå vad trevligt med ett barn hemma. Skall säga till min äkta hälft att han har att se framemot Så ska det låta, den redigeras redan i Österbotten :).
    Dina Happyligths är så vackra!
    Nu bär det av till bygget med kaffe...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med ljusbollarna. Jag skulle också kunna ha såna lite varstans.
    Jag ska strax iväg på mässan också, i arbetets tecken. Eller skolans egentligen. En blomsterfylld eftermiddag blir det!

    Hoppas din helg blir riktigt skön!

    SvaraRadera
  4. Jag har en sådan, kan skicka sticklingar om du inte får tag på närmare håll :)
    gunilla.gustafsson@pp2.inet.fi

    SvaraRadera
  5. Jag var också på mässan idag, så roligt om vi hade stött på varandra! Härligt med en extra sovtimme i morgon bitti...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Det var så roligt att träffa dig idag, fina du! Du är alltid lika glad och härlig! Snygg i nya tröjan var du också. Kram!

    SvaraRadera
  7. Vi hade behov av en stilla helg i hemmets lugna vrå och har njutit av den :) Så stilla blev det kanske inte, men en hel del har blivit fixat som legat och väntat. Hoppas att du får tag på doktor Westerlund.

    SvaraRadera
  8. En timme extra säger jag inte nej till så här på hösten men en aning vimsig vad gäller tiden blir man nog... Hoppas att ni fick en trevlig dag på byggmässan!
    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Hittade just hit via Lottas "En plats i solen". En sådan trevlig blogg! ska kika in fler gånger! Underbara ljusbollar, behövs så här års!
    Hälsar Anna i Skåne

    SvaraRadera
  10. De där Happy Lights:en kan liva upp vilken vrå som helst. Jag får nog ta och införskaffa mig ett par slingor.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  11. Kul att kika in i din blogg! Mycket inspirerande. Lotta hade rätt! Ha det gott.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.