lördag 31 mars 2012

Vintage?


Du kommer kanske ihåg att jag skrev om jubileumssymaskinen från Singer i samband med att jag hade sytt min Syängel? Jag har inte utvärderat den sedan vi fick en egen i huset, men vad kan man säga annat än att det är en ståtlig tingest. Väldigt maskulin tycker jag och en väl värd investering. Visst påminner den om de svarta vintage symaskinerna, men ack så modern denna är!


Om man som jag ofta syr av små tygbitar och aningen pillriga projekt ska man nog inte sy på denna. Då använder jag nog min kära Husqvarna Rose.


Min vana trogen vill jag spekulera i vårens Vintage Stories som kommer till försäljning den 10 april. I det egna bildkollaget (KappAhl) har jag med två eventuella favoriter. Kollektionen har inspirerats av 20- och 30-talets lösa skärningar och japanska rosor och fåglar pryder flera av plaggen. Den som väntar får se! Nu väntar i varje fall en solig promenad och till kvällen ungdomsgala. Ses i april!


Hold fast to your dreams,
for without them life is a broken winged bird
that cannot fly. - Langston Huges

14 kommentarer:

  1. Det är verkligen en stilig symaskin du skaffat dig! Bra att ha den kompletterande Husqvarna för mer finjusteringar.

    SvaraRadera
  2. Din symaskin är nog så tuff ! TackAnn-Lis för det svaret..Då behöver ag inte försöka mer för trodde bara det var mina kunskaper som inte hann till... Skall försöka hitta något annat då picnic slutade...
    Ja visst är det tomt då dottern far iväg, men nog är det som du säger att man liksom vänjer sej och blir lite bortskämd med att få ha egen tid.:) Sonen finns nog i princip här hemma ännu men har snart bygge pågång i Kotka. Han jobbar på öst Finland. Duktig med finskan är han, så det fungerar...
    Trevligt veckoslut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Oj så fin den är, symaskinen! En sån vill jag ha! :)

    Ha en fin lördag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Den var läcker! Förstår att du föll...Visst är det kul med alla finesser på symaskinerna.
    Ha en fortsatt fin helg med ungdomsgalan. Vi har varit på genrep i efm på SMASK här på Musikhögskolan.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Maskinen har ju allt vad man kan önska sig! Ha en fin kväll!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Jag såg symaskinen "live" förra helgen och jag blev förälskad i den genast, men jag håller mig till min trotjänare Janome, fast den är ju inte alls så snygg som din Singer...Din mjukvara i förra inlägget är hur söta som helst, tack för "länket".

    SvaraRadera
  7. Verkligen en cool liten maskin det där! Nästan så jag skulle kunna tänka mig att börja sy om jag fick en sån också! :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken fin symaskin, roligt att dom kopierat en gammal.
    Den är en prydnad, kan du ha framme jämt.
    Kläderna ser jättefina ut, ska titta på den kollek-
    tionen.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Lösa skärningar låter riktigt bra det ;)
    Visst är det en cool symaskin du har! Det där är ingen maskin man behöver dölja i skåp eller under huva.

    Ha en solig söndag!

    SvaraRadera
  10. Nejmen vilken rolig och fin symaskin. En sådan skulle man ha.
    Den är ju vacker bara att titta på och sedan få sy på den.
    KappAhl har faktiskt riktigt bra kläder och snygga.
    Hoppas galan var bra.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. Vilken fin symaskin,annat än min gamla singer som just står framme för att lappa mina favoritjeans
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  12. Vilken häftig symaskin....säkert allt annat än min som bara tuggar på ett ställe. Men det är inte så ofta min får komma fram heller....

    Nu är vi då i april.... massor med snö har det kommit i kväll. Hoppas det smälter snabbt.
    Ha det bra! kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  13. Skitsnygg rent ut sagt...törs man fråga om priset?
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.