fredag 16 mars 2012

Turkos

 Kan tänkas att någon har noterat att det inte förekommer mycket blått i inredningen här på Lyckoslanten. Jag kan gilla blått på porslin samt skjortor och tröjor i mannens garderob, men inte annars som så...
 Turkos känns närmare. Jag bär inte turkosfärgade kläder även om jag (enligt färganalysen) borde ha något ditåt (petrol) närmast huden.
 En turkosfärgad blomkruka gör sig enligt mig bra i mitt arbetsrum. I går i ett annat forum gjorde man sig lustig över bloggare som visar nya blomkrukor ;o) Vilken förmån att få göra det!
 Var och en får göra det som intresserar dem och ingen ska döma någon annans prioriteringar. Nu har jag ju inga barn hemma och jag ser mycket sällan på tv och kan planera min lilla fritid som jag vill. Hur som helst prioriterar jag först och främst familj och jobb och sedan skriver jag några inlägg i veckan.
Den här helgen kommer mestadels att gå i jobbets tecken för mig. Hoppas att du får en riktigt skön helg vare sig du bloggar eller inte!

15 kommentarer:

  1. Jo jag såg diskussionen angående inredningsbloggar. Vilken tur att vi får vara intresserade av olika saker. En del har fotboll eller musik som hobby och en del gillar att fotografera och blogga :)Sen är det ju nog familjen som kommer i första hand för oss alla och våra hus lever vi i och har inte för att visa upp :)
    Fint med den turkosa krukan där på din hylla! Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Du ska ha en riktigt trevlig helg med jobbet. jag är ledig så kommer ta det lugnt.
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Mycket klokt skrivet! Och den turkosa krukan passar perfekt mot det vita i ditt arbetsrum.

    Trevlig helg/Kram Lussan

    SvaraRadera
  4. Du skriver verkligen bra ! Har inte läst den diskussionen du skriver om, men vi är ju olika och tycker som du att var och en hittar sin hobby...
    Turkos är nog en finfärg !
    Trevligt veckoslut till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Turkost är härligtallra helst nu till våren ,mycket fint du visar gillar verkligen den sista tavlan ,gjort den själv??
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att vi tycker och gillar olika, annars blev det verkligen enahanda. Söt färg är turkos och gör sig fint som färgklick ibland.
    Ha en fin helg / Bea

    SvaraRadera
  7. turkos kommer mera o mera i inredning nu märker man ,även om rosa o lila är väldigt inne nu ,men jag tycker att alla ska ha den färg dom gillar ,kram o trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Det är intressant det där med färger. Själv älskar jag turkost men har svårt att få det att passa in i vårt hem. Då är det härligt att kunna njuta av ditt turkosa fina inlägg. :)

    Jag har inte läst diskussionen du refererar till så den kan jag inte kommentera. Däremot tycker jag att du har helt rätt i att vi alla gör våra prioriteringar och att ingen ska klandra någon annan för det. Bra sagt Ann-Lis!

    Ha en fin helg du kloka kvinna.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Riktigt snygga turkosa detaljer! Jag är inte heller nån gillare av blått, isåfall ska det var en varm blå och helst på blomster ;) Eller havet på sommaren! Däremot tycker jag turkos känns väldigt fräscht.
    Dom som kritiserar vår blomkruksvisande så läser ju tydligen bloggarna, annars skulle dom ju inte veta att vi visar blomkrukorna! :) Fniss, jag visade ju själv en för nån dag sen!

    Ha en trevlig lördag! kram!

    SvaraRadera
  10. Turkost är jättefint, en riktig vårfärg.
    Jag har missat påhoppet mot bloggare, men
    det är ju inget och bry sig om. Personligen
    tycker jag det är jätteroligt och få se nya
    blomkrukor, speciellt turkosa.
    Ha en fin lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Vive le bleu :-) Både på Skogssäter å Lyckoslanten !
    Man e väl inte sämre än att man kan ändra sig.
    Det där med att döma hit och dit eller skriva nedlåtande elaka kommentarer har jag aldrig fattat vitsen med .Jag tycker en hel massa men om jag inte gillar en blogg slutar jag helt enkelt att läsa den.
    Varför sprida nega energi ? Man blir gladare själv av att glädja andra.
    Så tack för dina så alltid fina bilder och inspirerande inlägg :-)
    ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  12. Jag älskar din blogg och tittar in varje vecka , så fina foton, jag sa till väninna idag , att man behöver inga veckotidningar när ni bloggare gör så fint och delar med er!! Det är så fint och personligt och mycket uppskattat, kram Carina

    SvaraRadera
  13. Äh, jag är så trött på att folk orkar kritisera bloggar. Alla får väl disponera sin tid enligt sina intressen!
    Det turkosa och (ljus)blåa gillar jag, men för mig är det ganska vintriga färger. Gillar den sista lilla tavlan, var har du hittat den texten/trycket?

    Soliga hälsningar!

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag älskat blått och även turkoser. Den sistnämnda är snygg till både inredning o en solbränd hud, tycker jag.
    Ha en fin söndag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  15. Jo jag stöter också på kommentarer som "att du hinner att blogga" och småleenden som att jag är lite konstig eller nåt...Men det struntar jag i för som sagt man bestämmer själv hur man vill använda sin tid. Turkos är en färg som inte finns här :) men det ser fräscht och fint ut hos dig.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.