fredag 10 december 2010

Två veckor!

Om två veckor har vi julafton! Det kan man inte tro om man kikar in här! Då menar jag inte med tanke på bilderna som är lånade från Pentik, utan frånvaron av tomtar och paket här på Lyckoslanten. Det ordnar sig. Det blir jul oberoende - om två veckor! Innan dess ska julfest firas och dagarna innan jul ska vi göra en flygtur till huvudstaden, där ena sonen blir dimitterad. Ja du ser! ;o)
Jag brukar alltid fotografera Pentikdukningar och arrangemang när vi reser i landet, men de bilderna är jämförelsevis mycket mörkare än dessa. För en vecka sedan besökte jag en ny Pentikaffär, som har öppnats i grannstaden. Mera om det senare. Nu är helgen fullbokad och dig önskar jag en fin början på den tredje adventtidshelgen!

14 kommentarer:

  1. Gomorron
    Bara 2 veckor till julafton, och jag har inte köpt alla klappar än heller. Vissa är det svårt och hitta på saker till. Men när julafton kommer är ju allt klart, får bli en liten spurt nu.
    Ha en mysig fin helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!

    Mycket vackert du visar! Tomtar och dito får man leta efter även i Paradiset sånär som på de som har sin givna plats året om. Ha det nu så gott på resan!

    Vinternälsning från Åhus

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från Pentik!
    Det blir nog en bra jul i alla fall fastän man inte riktigt hinner förbereda innan ledigheten kommer. Själv ska jag jobba för skolm.k. den här helgen.

    SvaraRadera
  4. Härliga inspirationsbilder!!
    Ser fram emot att besöka den butiken jag med!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina julkort och julpyssel du gjort, du har en otrolig energi och skaparlust, jag blir alldeles avundsjuk. Det ser så fint och vackert ut!
    Och vackra bilder har du med.
    Så gratulerar jag sonen! Är förresten inte dimittering ett väldigt gammalt ord? Lite kul att höra, det låter rart.
    Ha det så bra och flyg försiktigt!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Grattis till sonen som dimiteras! Ja Pentik har så fina inrednings detaljer
    man kan bara gå och njuta och titta. Ingen julstess ska det va!
    Men jag vet att den kommer just dagarna innan jul.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Detsamma önskar jag dig! Underbara stämningsbilder du bjuder på!
    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  8. Jag har redan varit flera gånger in till nya Pentik-affären (gamla också för den delen) Jag tycker så mycket om att titta på sakerna där och varje gång ser man något nytt. Dessutom vackert utrymme på nya sidan med de små rummen som kan dekoreras... ;O)

    Ha en fin helg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vackert, smak- och stilfullt i den affären som även jag gjorde ett besök här om dagen. Den dova färgskalan tilltalar mig och hela upplägget.

    Ja, det är är lite tufft att hinna med när julen närmar sig, men vi får ta en sak i taget och det ordnar sig säkert :)
    Önskar dig ett fint veckoslut!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  10. Julen kommer nog i alla fall!! :)) Jo, det var trevligt att träffas! Ser fram emot att komma på er julfest!

    SvaraRadera
  11. Grattis till sonen! :) Det låter som du har fullt upp med en massa trevliga saker och då får julstöket vänta. Men än är det gott om tid vännen och jul blir det iallafall. :)

    Återigen ett stort tack för den söta Snorkfrökensaxen. Jag blev så glad! Tack! :)

    Ha nu en superfin helg och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Vi träffas den 22.12 då i Arcada :)God fortsättning i adventstiden önskar
    Harriet i Näsby

    SvaraRadera
  13. Så mycket härliga inspirerande bilder!!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Harriet: Det ser jag fram emot! :o)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.