torsdag 1 juli 2010

Rosor och utflykt

Det har handlat om rosor på klänningar, stoldynor, m.m...
... och det fortsätter handla om koppar med rosor.
Jag såg den här koppen och muggen i en favorittidning.
Det blev många muggar och koppar, så nu får gästerna komma!
Men det handlar inte bara om rosor... Väldigt litet egentligen!
Det är ju inte så mycket jag avslöjar här, men ibland t.ex. förvandlas jag till mc-brud och det bär iväg på motorcykel. I går kväll trodde jag att det där jag har ovanför axlarna skulle flyga av där jag satt på bönpallen. :o) Det blåste och ovädret kom precis när vi hade kommit hem. Mycket mätta kan jag tillägga! Varje sommar vill jag till restaurangen Blå Stunden och dit och till fyra andra ställen (läs matställen) ska man bara färdas med mc tycker jag - nån vacker kväll. Under helgen bär det iväg med ett annat ekipage. Hoppas det blir kul väder! ;o) Ha det så skönt och var rädd om dig var du än är och färdas! Håll i huvudet!

18 kommentarer:

  1. Rosor kan man inte få nog av! Vilket underbart porslin du har köpt. Rosmotiv passar så bra på koppar och fat. Det måste vara en härlig känsla att åka motorcykel på vägarna? Jag har aldrig provat det.

    Ha en fin kväll!

    Kram Gugi

    Ps. Jag känner dig inte personligen men jag vet att du bor väldigt nära min bror m fam. Själv bor jag numera strax utanför närmaste stad 50 km rakt norrut från dig.

    SvaraRadera
  2. Blå stunden, visste inte att det fanns nån annan blå stund än Fazers sininen hetki. ;) Det blir ett passligt utfärdsmål nån dag i sommar, tack för tipset. :D
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra rosenkoppar och muggar! Just lämpliga att sitta och smutta eftermiddagskaffe från - i solen eller kanske på en veranda - eller i ditt Provence :) Tänk för 10 år sedan fanns det en massa jag inte tyckte om, bland annat rosenmotiv, nu är det inte alls så längre...det är tur att smaken ändras med åren. ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Så rosendamen är också spätta ,varje dag får man lära sig något nytt.jag tror nog att du hade det blåsigt om öronen.Kram Nette

    SvaraRadera
  5. Vackert med rosor! Själv är jag väldigt sparsam med rosor på både kläder, inrednings artiklar men tycker det är så vackert i alla tidningsreportagen och hos alla bloggare som bjuder på vackra blommiga ting.

    Oj, en MC- brud också - trevligt!
    Ha det gott och njut av stunderna! /Bea

    SvaraRadera
  6. Blå stunden brukar vi besöka också varje sommar, men då brukar det bli med båt. Skulle inte vara så dumt att åka hoj heller ;).
    Vilka vackra rosenkoppar du visar! Passar bra nu i rosentider!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  7. Åååå...vilken hoj! Den skulle passa fint lite varstans ;)
    Välkommen bara, roligt om ni kommer!

    SvaraRadera
  8. Du milde så vackra rosenkoppar!! Jag kan ju avslöja att jag också blir en MC-brud ibland...

    SvaraRadera
  9. Åh gud så vackra koppar! Häftigt att vara MC brud, jag har aldrig åkt motorcykel:).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  10. Så vackra ros koppar! Såna skulle jag önska mig också. Kan tänka mig att det är roligt att glida omkring på MC, fast jag aldrig gjort det.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  11. det var tvära kast från rosor till mc. vilken mångsidig kvinna du är :)
    ha en skön helg! kram

    SvaraRadera
  12. Vad häftigt med motorcykel!!Fina rosenkoppar också! Jag har också några matstället jag vill besöka varje sommar. Längtar redan efter att få åka till ett favoritställe som vi skall besöka nästa vecka på vår förlovningsdag. Det är så mysigt att äta ute en varm sommarkväll.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Så mycket fint, visst är det somrigt med alla dessa rosor;o)

    Njut Helgen nu!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Härliga rosen koppar.
    Nu har vi varmt och vackert väder så det passar bra med mc turer. Själv skall jag väl också sätta mig på bönpallen och följa med på nån tur. Men vi börjar vara många som skall med...kanske vi behöver kölappar;o).
    Ha en skön helg då du ger dig ut med det andra ekipaget.

    SvaraRadera
  15. Vet du att dina rosor har smittat på mig. Tack vare dem så sydde jag sittunderlag till stolar och en duk av en gammal rosgardin. Rosorna är ju faktiskt väldigt vackra.
    Och en tuff brud på bönpallen kan man nog säga för inte sitter alla tjejer på såna ställen. Själv sitter jag bara på scoterpallen när vi är utomlands. Håll fast dig ordentligt.

    SvaraRadera
  16. Ljuva rosor och tuff Mc-åkare! Jag gillar blandningen.
    Själv har jag åkt ett par gånger men är lite rädd eftersom det går undan. Om vi puttrar fram på småvägar går det bra. Nej mannen får nog mest åka ensam. Han och grabbarna kör oftast Enduro.
    Jag föredrar cykeln!
    Kram i värmen
    annika

    SvaraRadera
  17. Så vackra rosenkoppar du har! Blå stunden brukar vi också besöka en gång varje sommar.Det finns några trevliga måsten som hör sommaren till :)
    Härligt med kul väder :)

    SvaraRadera
  18. Hej! Nu är detta ett gammalt inlägg ser jag, men jag undrar om du vet vad det är för slags servis? Finns det nåt namn eller märke på porslinet?
    Skulle gärna vilja veta, dom är jättefina!
    Tack på förhand :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.