onsdag 28 april 2010

Förgätmigej

Bland blommor i världen jag minnes ett par,
vackrast av alla jag tyckte de var.
Den ena var vänskap, den giver jag dig,
den andra var blomman förgät icke mig!
 I väntan på mina egna blåa, vilt växande förgätmigej, njuter jag av köpta plantor. Så fort mitt blåa "förgätmigej"-hav uppenbarar sig, är jag där och knipsar bort en hög och pressar dem för kommande behov. Det blir alltid så fint att laminera dem som bokmärken åt eleverna.
Ser du vasen med Sia-pionerna? Den är relativt nyinköpt.
I inredningsaffären...
Han: Ska du köpa den där vasen?
Hon: Ja, varför inte? Den är fin!  
Han: Den ser ju så gammal ut!    
 ;o)
Ha det fortsatt bra mitt-i-veckan!

22 kommentarer:

  1. Du har underbara www-sidor! - Uh. Kunde sitta här framför datorn i timtal, när jag läser dina trevliga texter och tittar på alla underbara bilder, och klickar till intressanta linkar. "Måste" dock fortsätta med vårstädningen...

    :0)-hälsningar. Ria

    SvaraRadera
  2. Dom är så söta dom blommorna! Borde nog fixa mej ett eget sånt hav :O)

    SvaraRadera
  3. så somrigt och ljuvligt det är hos er! tror jag flyttar in där och pustar ut ett tag - det är alldeles för mycket på g hos oss just nu...
    kram

    SvaraRadera
  4. Ljuvligt!

    Nu är det jobbdags igen för mig efter fem dagar hemma :P

    SvaraRadera
  5. Underbara förgätmigej! Det är även min favorit, Till synes så liten och anspråkslös, men så vacker att betrakta och säkert vacker blomma att använda som bokmärken.
    Fniss...tänk, hur olika han o hon kan se på saker och ting :)
    så välbekant!
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  6. Sköna blomster!
    Ja tänk så olika man kan se på saker och ting ;o) Men det var en vacker vas!

    SvaraRadera
  7. Så fina bilder, dom blev man glad av....Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Våren är en härlig tid, man borde njuta av varje stund. När sen sommaren kommit ser man inte alla blommorna, ögat har vant sig.

    Jättefin vas och förgätmigej är späd och vacker.
    Ha en bra dag
    Mrianne

    SvaraRadera
  9. Hej!!
    Jag älskar vasen, den ser alldeles perfekt gammal ut;o) Ljuvliga förgätmigej!! Idag pryder mina fina Tildadockor min blogg;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Vilken inredningsbutik om man får fråga? :)

    SvaraRadera
  11. Vackra blommor, vackra bilder, vacker vas, ja vackert allt! :O) Skön onsdagskväll!

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar blogg du har:)Man blir inspirerad själv av dina bilder. /Carola

    SvaraRadera
  13. Jätte härliga blommor.
    Jaa... inte har han och hon samma smak alltid. De händer ganska ofta;).
    Blir en snabb titt för nu skall dottern på fotbolls träning.
    Ha en skön onsdagskväll!!

    SvaraRadera
  14. Så mycket ljuvliga saker som kommit här sen sist! Härliga blommor och bilder du har :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  15. Hallojsan!

    En sån vacker dikt..och så gulligt av dig att göra så fina bokmärken till dina elever..det uppskattas säkert! :)

    Ha det så bra!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  16. Hej igen!
    Du har fått en "Valborgspresent" av mig!

    Skön helg!

    SvaraRadera
  17. Den är alldeles sagoligt vacker denna Förgätmigej.

    Åhhhh vad jag längtar till min blommar.

    Ha en bra helg.

    kram
    linda

    SvaraRadera
  18. Vacker blomma som brukar trivas lite varstans. Det är så härligt då de blommar för de har en så underbar blå färg.
    Tack för receptet på matiga muffins.
    Ha en fin Valborg....
    Kram annika

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker vas och vilka underbara blommor1
    Ha en riktigt fin Valborgsmässohelg!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  20. trevligt funderat av HAN :)!! Glad 1a maj till er alla!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.