tisdag 3 november 2009

Myskväll mitt i veckan

Undrar om ni också myser till det mitt i veckan? För mig är det ingen skillnad på dagarna eftersom jag försöker göra varje dag till en fest... blott att jag har tid. Och tid tog jag mig i kväll. Bort med tankarna på alla måsten, alla papper om svininfluensavaccinationer, att kollegor är sjuka, projekt jag glömde i skolan och  morgondagens fortbildningseftermiddag/kväll. Vila!

Nu blev det caesarsallad med grillad kyckling i uterummet och en bunt med tidningar, som endast har fått en snabb bläddring. Där väntar också spännande garnnystan på att förvandlas till trevliga figurer.
 
Idag kom två böcker illustrerade av min småkusin Laurie Caple, som jag skrev om nyligen. Glömde faktiskt berätta att hon har dedikerat en bok till mig och ja, hon läser denna blogg. :o)


Önskar alla en myskväll mitt i veckan! ♥



Grafiken har Mary's Little Lamb gjort åt mig.

9 kommentarer:

  1. Ja, jag tyckte att de lyste så mysigt i uterummet när jag just svischade förbi :)
    Här blev det inget mys i kväll eftersom jag har varit chaufför till en del musikanter.Man ska nog ta vara på alla tillfällen till mys oberoende av vilken kväll det är!

    SvaraRadera
  2. Det ser onekligen mysigt ut. Och vilka vackra fönster!!

    Bilden med familjen i boken är också fantastiskt vacker... Nästan så man börjar längt tillbaka till sommaren :) Dessutom undrar jag om jag inte är född på fel århundrade ;) Sååå vackra kläder!!

    Åsa

    SvaraRadera
  3. Är nog lite dålig på att mysa till det under veckan. Men på fredagar och lördagar då äter vi extra gott och har det mysigt.
    Hon är fantastisk att illustrera, Laurie. Så vackra bilder. Grafiken som du har är urgullig oxå.
    Ha en fin myskväll
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Man ska ta vara på dagarna, viktigt att ta en paus. Det var helt rätt du gjorde ikväll. jag gjorde det igår. en jätterolig måndagkväll.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Myskväll mitt i veckan låter riktigt skönt!
    Själv gillar jag att ta mysmorgon då jag har ledig dag. Då lunkar jag länge i morgonrocken och äter långsamt frukost medans jag läser en tidning eller bloggar.

    Ser härligt ut i ert uterum!

    SvaraRadera
  6. jag är definitivt inne på samma linje som du! så fort man har möjlighet ska man mysa, och ju äldre ungarna blir, desto fler blir möjligheterna!
    hoppas ni får en fin kväll också ikväll!
    kram

    SvaraRadera
  7. Jag tar vara på vare mysminut jag kan få :), speciellt med ett 3-skifts arbete...Fina bilder du visar! Änglarna du har sytt är jättefina!

    SvaraRadera
  8. Svar: Hihi, visst vet jag att du gillar orange! :)

    SvaraRadera
  9. Det ser sååå mysigt ut..å ceasarsallad är inte helt fel!! Precis, man skall ta tillvara tiden o mysa så mycket som möjligt :) J

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.