tisdag 6 oktober 2009

Litet höstpyssel

Så här i den sena timmen lägger jag ut litet höstbetonat småpyssel. Senaste helg när jag träffade min storasyster hade hon gjort en fin äppeluppsättning som vilade på näver. Synd att jag inte fotograferade, men det var så enkelt och så naturligt vackert. Hon berättade också att de nyligen hade fått en flaska med god dricka som delvis var inlindad i näver med en dikt på. Det ska jag testa att göra och ge bort någon gång. Mitt lilla pyssel i kväll var att stämpla vedträn med citat. En annorlunda gåva om man skulle ge eller få en sån.
 
 Min far hade plockat ekollon åt mig när de var bortresta och han tyckte jag kunde använda dem i småslöjden. Gulligt tänkt. Han hade fantiserat att jag kunde göra små djur med eleverna, men jag trädde en del på järntråd och formade till ett hjärta. Gjorde även en höstkrona av lönnblad som jag och eleverna plockade på promenadrasten i går och det blev fint att sätta ett ljus i mitten... under extrem övervakning givetvis. Det är bordet i allrummet som är så stenigt.
 

3 kommentarer:

  1. Så fint höstpyssel du bjuder på! Att stämpla på vedträn det var en skojig ide´. Det måste nog jag prova på också någongång :o)

    SvaraRadera
  2. Lönnblad är så vackra! Förra hösten hade barnen gjort en krans av lönnblad på dagis. Den hängde på dörren nästan ända till jul :) Hoppas de gör om samma pyssel i år igen!!

    SvaraRadera
  3. vad kreativ du är! allt ser så vackert ut o det där med vedträna var ju helt otroligt fiffigt :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.