torsdag 29 juli 2010

Bloom where you are planted

Förra veckan höll jag till i Blossoms rike. Jag besökte båda affärerna norröver, samt den outlet som ordnades. Jag behövde inte gå tomhänt från något ställe och i detta inlägg visar jag vad jag fyndade på lagret, förutom korgen som kommer från Karlebybutiken. I morgon dukar jag fram resten. Då är det "fest"! ;o)
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur Dina händer, 
den kan inte få mer innehåll än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du.
Använd Dig av den.
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.
(Okänd indisk författare)
 
En liten glimt av blomningen på Lyckoslanten.
Denna nya dag ska vi göra det allra bästa av!

18 kommentarer:

  1. Du hade med dig en hel del därifrån du :)
    Vepan är riktigt fin! Kanske man borde prova att göra själv...
    Dikten tycker jag om, den har funnits länge i mina gömmor och det är bra att påminnas om den igen.
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. ha en riktigt fin dag och lycka till med festen!!
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Liebe Ann-Liv, wohnst du in diesem schwedischen Traumhaus? Jeder Deutsche stellt sich vor, dass Schweden so wohnen, in einem rot - weißem Holzhaus mit Veranda. Dieses Haus ist aber ganz besonders schön.
    Und das Gedicht ist sehr, sehr schön!
    Liebe Grüße
    von Rosine

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nu var det ett tag sen jag läste här......oj så mycket fina bilder du visar! Dagen i dag är en fin dikt som jag har använt mig mycket av i mitt jobb, både med barnen och med vuxna. Det gäller att vi tar hand om dagen som vi har, att vi gör något som vi vill göra av den.
    Så nu är det några veckor kvar av lovet. Jag har två supertrevliga helger framför mig, två helger med goa nära vänner.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Den versen är så otroligt fin och tänkvärd!!
    Är det en massa små vaser du har i korgen eller?
    Härlig trädgård ni har.

    Må så gott just denna dag!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin trädgård! Ser hurmysigt ut som helst.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Fina ord, speciella fynd!
    Ha en skön dag i solen, hoppas ni inte blev så hårt drabbade av nattens åskväder. Här hördes bara lite avlägset muller.
    Marianne

    SvaraRadera
  8. Fina fynd du gjort,gillar tyget med texten jättefin,hur stor är den?
    vad mycket fina blommor ni har
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  9. Så vacker och fridfull trädgård! Mycket fina tänkvärda texter!
    Njut av stunden här och nu!

    SvaraRadera
  10. Strandviksvillan: Ja, det är en massa vaser (Bloomingville)! Jag har många vänner! ;o)

    Ewa`s Galleri: Vepan är 70 x 100 cm och den hade ett tryckfel som jag har fixat till. :o)

    SvaraRadera
  11. Fin tänkvärd text!
    Och va fina små saker du hittat!
    Tack för hälsningen, är nog nöjd
    med utställningen!
    Men inte lägger jag ner penseln ännu ;)
    Ha en trevlig "fest"!

    SvaraRadera
  12. Vackra saker varje dag ,ha det så bra,Nette

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker dikt! Grattis till 1-års Lyckoslanten!! Jättefin bild av ert hus!

    SvaraRadera
  14. Dikten är vacker och tänkvärd. Det är kul att samla på dikter och ordspråk, tycker jag, så den här kommer jag att spara. Jag har en bok där jag skriver upp de allra finaste. Finfina fynd du gjorde där norröver! Jag skulle sååå gärna ta mig en tur ditåt också ;O) Toppen bild på ert hus!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  15. Så du har varit till Blossoms trevliga affär i Karleby! Det var jag också i förra veckan, men jag fyndade inget just då, trots att det finns mängder med "vill ha" i den affären.
    Vackra ord i den poesin.
    Det gillar jag!
    Hoppas du får en trevlig fest!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  16. Tack för en vacker vers!!

    SvaraRadera
  17. Vad duktig du är som hunnit med att göra 230 inlägg på ett år. Jag är glad att jag upptäckt dig som bloggare om än lite sent.
    Vilka fina saker du visar i ditt förra inlägg. Jag är så förtjust i rosa så jag gillar verkligen dina saker.
    Vilken fin och bra vers. Det är viktigt att tänka på dagen idag istället för det som redan är gjort eller det som vi inte vet något om.
    Må så gott och ha en fin helg!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  18. Underbar o tänkvärd vers. Du hittar så mycket fint att skriva om :).

    Så fin bild av erat hus :)

    Ha de bäst

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.