fredag 1 juli 2016

Pionernas tid



 Nu är det pionernas tid - pioner som är till försäljning i blomsteraffärerna och pioner som är i full blom i favoritparken, där jag har befunnit mig nära intill den här veckan. 




 När mina föräldrar gifte sig hade min mor pioner i brudbuketten. Jag och mina två systrar med män ordnade en stillsam "fest" för dem här i veckan, några dagar innan de ska till att fira sin Opalbröllpsdag på söndag. 




 Fritidsboendet var pyntat med pionbuketter och vi åt asiatisk mat som föräldrarna gärna väljer om tillfälle bjuds.  




 Lillasyster hade gjort en smarrig tårta till efterrätt. 




  Pioner är sommar, så är även luncher eller middagar vid Faros och Strampen... 




 ... och kvällspromenader i samband med solnedgången. 




 Säger farväl till underbara juni och välkomnar juli! 




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.