måndag 20 oktober 2014

Bloggträffen



I går var jag, som jag redan viskade om, på bloggträff i Anna-Lenas smakfullt inredda hem. Det var en vacker upplevelse. Vi skulle ha knytkalas och det var tänkt att jag skulle ha med västerbottenpaj, men en sådan medhavd från Umeå smusslade jag åt värdinnan och fyllde i stället tunnbrödskorgar med isbergssallad, skagenröra, rödlök, romsås, gravad lax, citron och dill. Jag glömde dock att sätta på en klick med färgglad sikrom även om jag hade lagrat upp med flera burkar. Nåväl!




Bloggvännerna som var med på träffen är Alegningela, En vacker vardag, Inredningsdrömmar och rackarungar, Lindas Lantliga, Livet på Vestergård, Seralias Stuga, Strandviksvillan och Välkommen hem. Du anar inte hur mycket allehanda gott det bjöds på denna träff! Smaskens!




Ibland måste vi hålla mun när vi tuggade och lät godsakerna smälta, men annars fanns det mycket att diskutera, sådant som går utanför bloggen. Djupa och förtroliga samtal! Samtalen fortsatte även efter träffen via andra sociala medier till efter midnatt ;o).






Vi delade också med oss av gåvor att ta med hem.




Mina bilder gör inte på långt när rättvisa av värdinnans vackra hem. Vi har sett bilder från hemmet tidigare, men jag kan säga att det ser mycket mysigare ut i verkligheten!




Vilka underbart fina vänner man kan lära känna genom att blogga! Fantastiskt! Tack Anna-Lena och ni som var där och alla ni andra som delar med er och alla ni som orkar läsa här!




Nu har jag lämnat det andra boendet och är efter fem dagar hemifrån åter hemma på Lyckoslanten. Jag tog några glädjeskutt! Nu väntar en fulltecknad arbetsvecka och bra är väl det så uppskattar man de lediga stunderna desto mer!

8 kommentarer:

  1. Men åh vad de där tunnbrödskorgarna ser festliga ut!
    Och oj vad jag gillar att ni delar lite bilder från träffen och från det vackra hemmet.

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett vackert hem. Tunnbrödskorgarna ser läckra ut. Utställningen ser verkligen intressant ut för oss som jobbar med bokstäver om dagarna.

    Ha en fin arbetsvecka. Vi har studiedagar under nästa vecka må-onsd sen är vi lediga to och fre.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder!
    Det var verkligen en givande träff på många vis, så nu ser man fram emot nästa :)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Hoppsan, jag blev visst anonym, hälsar A-C

    SvaraRadera
  5. Vilket fint inlägg du skrivit om träffen, och just precis så där var det!
    Hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  6. the pictures are nice

    travel the world http://www.fi.findiagroup.com

    SvaraRadera
  7. Oj så smarrigt och gott detdär ser ut! Och vilka fina bilder från det vackra hemmet. Roligt att se andras bilder från A-L:s hem för alla fotar ju ur egen vinkel och det kan se lite olika ut.
    Men lika vackert för det.

    kram Sabina

    SvaraRadera
  8. Först nu har jag lästa alla inläggen från träffen! Kul att se allas olika inlägg! Så vackert du skriver! Precis så känns det! Tror bestämt du kom nån timme innan oss andra som hunnit fota så mycket! ;o) Tack för sällskapet och pratstunden!

    Ha det gott tills vi ses igen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.