måndag 31 mars 2014

Leopardkvinnan



I går såg jag en djurmönstrad kudde i en blogg och den kallades kärleksfullt "tantkudde". Då kom jag att tänka på att jag nog har en hel del leopardmönstrat i mina garderober och jag gjorde en liten inventering. Några stycken blev det nog och här finns inte alla scarfarna med ;o)




Mannen menar att det där är inte alla, men då kanske han syftar på vad som kommit och gått de senaste tjugo åren. Ja, det var faktiskt en elev som tyckte att jag var en riktig leopardkvinna och det är länge sedan. Tror att jag liksom en vän i Stockholm ska införa en dag i veckan då jag tar på mig leopardmönstrat även ute i samhället. Hemma är jag leopardkvinna varje dag.

In our world Leopard is a color.

17 kommentarer:

  1. Det var en hel del. Måste medge att även jag har lite leopardmönstrat i min garderob, det är så vackert.
    Ha en bra början på veckan!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hända jag gillar att färgkombinationen passar till basplagg i svart eller vitt och fångar upp hårfärg dessutom ;o)

      Radera
  2. Nu har jag tagit steget över till leopardlivet och beställt tyg till ett par byxor och det känns så bra!

    SvaraRadera
  3. Ja det var ju några plagg....själv har jag inte ett enda leopardmönstrat ännu, mamma sköter den biten. ;) Får ju vara lite försiktig så vi inte har samma kläder.
    Ha en skön vecka, Nanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju risk att man får Tant-stämpeln! ;o)

      Radera
  4. Lite otippat, men super snygg är du! Klart att du ska ut i samhället! Go girl! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I de lugnaste vatten... Du har kanske sett mig endast som Odd Molly-tant! ;o)

      Radera
    2. Odd Molly-tant?! :) Kram på dig!

      Radera
  5. Wow, vad impad jag blev av din leo-samling! Snyggt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle passa finfint färgmässigt med dina zbh-inredningsprylar! ;o)

      Radera
  6. Man får alltid härliga kommentarer av eleverna...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är så härligt spontana och ärliga! ;o)

      Radera
  7. Trodde att du hade en annan stil ju. Men visst kan lite Leo pigga upp. Jag fick ett nattlinne av mina kollegor då jag fyllde 40 och sen dess har det inte hänt något mer på den fronten.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan säga att detta är en bland många stilar... ;o)

      Radera
  8. Jag har aldrig haft djurmönstrat men du ser snygg ut i det!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Djurmönstrat klassas ju som stor tantvarning och jag bjuder litet på det samtidigt som jag är en gnutta självironisk. ;o)

      Radera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.