söndag 12 januari 2014

Nu blev det vitt



Nog har det spekulerats om huruvida den där vita vintern ska komma eller inte. Nu är den här och det med besked! Jag gillar det vita, men kommer inte lika bra överens med kölden.




Här firades svågern i går. Det blev en improviserad tillställning då vi bjöd på rätter som vi inte hade tillagat tidigare: blåmusselsoppa, gösrullader och kycklingrullader, bakelser och kladdkaka i form av glasstårta (köpis). Innan "gästerna" anlände svängde jag hastigt ihop pompoms av servetter. Väldigt praktiska att torka händer och tryne med. Hur man gör det har jag skrivit om här.




Nu väntar vi hem sonen som redigerar "Så ska det låta". Han är på slutrakan med det programmet och återvänder i veckan till Helsingfors och ett nytt liv där. Det har varit underbart att få ha honom i Österbotten. Ha det bäst!

7 kommentarer:

  1. Så fint du dukat, och mysigt med fårskinn
    på stolarna. Har snöat en del här också,
    hoppas att det inte kommer så mycket mer.
    Roligt jobb han har sonen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vackert och fint med det vintervita. Vilka vackra servettvikningar! Skönt att vi får lite snö så växterna får lite skydd och vila.
    Så kul jobb er son har!

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Så vacker dukning och jättevackert med servetter på detta sätt!
    Ett litet puder av snö har vi fått här på landet och -8 grader.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Vacker dukning! Jag blev genast lite sugen på att vika egna pompoms!

    SvaraRadera
  5. Så vackert med vitt, både ute och inne. Jag håller tummarna för lite vit vinter just nu.
    Visst är det spännande med nya maträtter. Ibland kör man för länge i invanda matspår. Det blir bara ett och samma. Låter spännande med blåmusselsoppa....
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Så härligt du dukat, en fröjd för ögat ! Ja sonen din kommer tydligen mot våra trakter, våran dotter styrde kosan mot Vasa nu redan i kväll...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Det var då väldigt vackert dukat. Ditt pompom var ju alldeles förträffligt. Jag borde nog testa detta nångång för jag viker alltid den gamla vanliga solfjädern som jag testade även för jätte länge sen.
    Önskar dig en fin vecka med dina elever.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.