fredag 6 september 2013

Pyssel och Marimekko



 Det har varit aningen slött med inlägg om pyssel i den här bloggen på senare tid. Delvis har man sina pysselperioder eller så blir det helt enkelt inte av att lägga upp allt man pysslar med. Nåja, jag sydde upp några modeller av vaxduk. Det där ctc-behandlade tyget påminner mig om Marimekkodesign och jag är inne i en sådan period nu igen när det gäller kläder.




Tre för sommaren nya Marimekkotunikor hänger i varje fall i min garderob. De är bekväma och klassiska. Så jag svansar inte enbart runt i sådan outfit som jag visar här på bloggen. Å nej!




 Inspirerad till detta vaxduksväskpyssel med dragkedja blev jag här. Jag brukar ofta sy pennfodral med de yngre eleverna med kardborreband i stället för dragkedja och då går tygerna i omlott vid öppningen.




Hoppas du får en bra dag! Det är ju fredag dessutom!

6 kommentarer:

  1. Marimekko är alltid rätt!
    Ha ett fint veckoslut (nu gäller det att njuta extra mycket av det vackra vädret)!

    SvaraRadera
  2. Marimekko är ju en klassiker som står sig genom alla tider. Mysigt med pyssel såhär på hösten. Önskar så att det fanns mera tid för sånt. Ha en riktigt fin helg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Denna vaxdukstyp är så behändig att använda just till sådana påsar eller kassar som jag sytt även tabletter skulle vara riktigt praktiska när man kan torka av dem och inte behöva tvätta meddetsamma när det blir en fläck,utdynor blir också bra av detta material.
    HA ETT BRA VECKOSLUT!
    KRAM, MONICA från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Tänk så länge Marimekko funnits och det går aldrig ur tiden, lika fint år efter år. Jag minns för länge sedan då jag gick hela sommaren i deras randiga (nattlinnen?) klänningar, det fanns inget annat i min värld just då!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Wow! Så läckert! Både dina fina pyssel och dina tunikor. Härligt färg- och mönstertema. Jag tror du är min pysselguru Ann-Lis. Imponerande och inspirerande som alltid.♥

    Njut av din helg och hoppas att även ni njuter av skön sensommarvärme.♥

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  6. Vilken jättemysig blogg du har:) Har du bloglovin att följa med??

    Om du vill ha skön inspiration för kontoret kan du kolla in min blogg idag:)

    Ha en härlig vecka

    LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.