fredag 10 februari 2012

Dagens

Det är väldigt sällan jag fotograferar klädesplagg som jag använder i jobbet, så dagens får bli ett av de undantagen. Man kan gott säga att de flitigt dokumenterade uppstickarna blev en succé i blogglandet. Detta är mitt tredje inlägg med de samma och nu får andra ta över även om jag fortsätter sticka... Koftan är från Lindex och stövlarna är de mest älskade, mycket bekväma och har gått många år längs gator i flera huvudstäder.
Tänk så sprillans nya skridskor jag har även om de är gamla. Jag köpte dem när jag hade gymnastik på tapeten i klasslärarutbildningen, men eftersom slöjd har stått på mitt undervisningsschema har andra vågade skött om undervisningen i gymnastik. ;o)
 
Nu blev det åter helg och jag har inväntat skymning efter middagen i uterummet. Under veckan har vi haft Öppet hus i skolan och många föräldrar har haft möjlighet att ta del av lektionerna. I morgon skulle vi ha haft fortbildningsdag. Denna inhiberades, men jag ligger ändå på plus när det gäller fortbildning. Nu får man göra det bästa av helgen! Vilken gåva!

11 kommentarer:

  1. uppstickarna är så fina. verkar vara popp med sådana just nu. du ska ha en riktigt skön helg!
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Härliga klädinlägg tycker jag..man lär känna dig genom dem! Dina uppstickare är jättesöta och en smart lösning!!

    Jo du mamma är 65 och jag är mormor..mamma fick mig när hon var arton, jag var tjugo när min dotter kom och hon väntade lite längre och var 25 år när de föddes :)( jag har även min mormor kvar i livet 94 år gammal)

    Ha nu en riktigt härlig vinterhelg!!

    Varmkramen ifrån Sanne

    SvaraRadera
  3. Tror absolut att det är skönt för er del att fortbildningen inhiberades..Önskar dej ett mysigt veckoslut...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. fint med uppstickare i skridskorna ,trevlig helg Nette

    SvaraRadera
  5. Jag gillar dina klädinlägg, för du och jag verkar ha väldigt lika smak! :-) Det kan nog mycket väl hända att det var mig du hörde på Tiimari, för jag var där en sväng igår på eftermiddagen. Men jag såg inte dig! Synd! Du skulle ha kommit och hejat! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Uppstickarna gör ju sig så fina överallt.. Riktiga storfavoriter just nu!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Se där! Ett par såna kängor har jag också!! :) Har inte tänkt på att använda muddarna tillsammans med dom, tack för tipset!

    Trevlig helg!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  8. Skridskor och muddar tillräckligt fina för en isprinsessa!

    Hoppas din lediga helg är riktigt skön!

    SvaraRadera
  9. Fina kängor och fina uppstickare. Här blir det snart också ett inlägg med em ;) Så skönt att fortbildningen inhiberades. Alltid skönt med ledigt veckoslut efter en fartfylld vecka! ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  10. Vilka fina skridskor du har! Jag hade en gång, men dom är bortsorterade nu. Men dina är verkligen vita och fina!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Härligt att ni kan sitta i ert uterum. Saknar ett sådant på landet.
    Skridskor ja det är några år sedan jag tog på mig dessa.Opererade foten för några år sedan och sedan dess ligger de i källaren.
    Gillar dina uppstickare.
    Ha en härlig helg.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.