torsdag 21 juli 2011

Från en strand till en annan

Från strand till strand rubricerade jag ett inlägg denna dag för ett år sedan och mycket tycks följa samma tradition år efter år, speciellt då denna senare del av juli. I går fyndade jag glasvaror på den outlet som ordnas där vi befinner oss nu. Vi ska bo här vid "lillasysters strand" i fyra nätter.
Tidigare i veckan var det systerträff hos storasyster vid det öppna havet söderöver. Vi bor inte så nära varandra att vi kan träffas ofta, men när vi träffas - då är det gott!
Vi tre systrar med följe var på utomhusteater i förrgår kväll. Många har lovordat pjäsen, dekoren och prestationerna och så gör även jag!
Vilken trevlig upplevelse detta var och många bekanta fick jag träffa i pausen! Jag vill ha med dessa bilder för att jag ska minnas "vad jag gjorde förra sommaren" - nästa sommar.
Solnedgångar fick jag på systerträffen och här norröver fortsätter umgänge med släkt och vänner parallellt med mycket annat program, som Jakobs Dagar och bostadsmässa. Idag ska vi bl.a lyssna på vår förstfödde som musicerar på gågatan. ♥

16 kommentarer:

  1. Trevligt att ta del av alla roliga evenemang som ordnas i nejden den här tiden på sommaren. Teatern ser lockande ut, vore väl värd ett besök! Ha en fin helg norröver!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Låter som du har en toppensommar:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så mycket roligt du gör, och att träffa dina systrar var extra roligt. Ser ut som dom bor väldigt fint nära vatten, jättefina glas på första bilden också.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Ååhhh...så kul att träffa sina syskon. Härligt att de bor nära vatten så här på sommarträffen. Det verkar vara fullt med aktiviteter i er närhet. Ha en fortsatt bra dag.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Sköna dagar både på strand och gågata - ensam och tillsammans - önskar jag dig! ;)

    SvaraRadera
  6. Ha det så fint där i jeppis vi får hit jeppisbor till helgen ,kramis ,Nette

    SvaraRadera
  7. Det är så det ska vara på sommaren, mysigt och att träffa vänner och bekanta och familj och göra kul saker och ta underbara bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Visst vill man då och då publicera bilder för sitt eget minne i framtiden ;)

    Härligt med samvaro och mycket trevligt program! Även vi kommer besöka bostadsmässan efter resan. Teatern fick vi tyvärr inga biljetter till denna sommar.

    Tack för din vänliga hälsning!

    SvaraRadera
  9. Hej min vän! Vad härligt att träffa dina syskon och att få vara på en så vacker plats! Förstår att du har det bra! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  10. Det kallar jag kvalitetstid. Kram J

    SvaraRadera
  11. Mycket trevlig program du har på gång.
    Och visst är det trevligt att umgås med syskonen.
    För oss blir det ingen teater detta år men nya tag nästa sommar.
    Bostadsmässan skulle jag gärna åka till men tyvärr så tycks inte min tid riktigt räcka till.

    Kanske vi ses...

    SvaraRadera
  12. Åhhh, kära Ann-Lis, det är alltid lika trevligt att titta in här hos dig och njuta av dina fantatiskt vackra bilder och fina texter. Du och din man är sanna mästare i att njuta av livets goda och ni inspirerar ska du veta.

    Så mycket spännande och trevligt som händer hos er dessa dagar och vd roligt att träffa systrarna. Jag kan tänka mig att det blir många glada skratt när ni kommer tillsammans. :)

    Tack för dina ständigt lika rara och omänksamma ord hos mig. En bloggsyster som jag uppskattar så mycket. :)

    Kram till dig

    SvaraRadera
  13. Vad roligt med systerbesök. Verkar som ni har en härlig sommar.
    Ha det så gott i helgen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  14. oj vilka jätte fina bilder och väskan i inlägget under gillar jag verkligen.
    Ha en fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder! Nu ska du njuta av alla lediga dar du har med syskon, släkt och vänner, tiden går alldeles för fort när man har semester, men inte för mig som väntar på den...

    SvaraRadera
  16. Det är fint att ha dokumenterat lite av vad man gjort för att stöda minnet. Nu tycker jag att sommaren inte räcker till för allt jag ville hinna göra :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.