onsdag 2 mars 2011

Vårstämning

Om du frågar mig så kände jag vår i luften för första gången idag! Mina egna vårtecken är en ny duk från Svanefors (som jag köpte i nyöppnade inredningsbutiken i går) och nya vårskor som är lika sköna som tofflor!
Mitt nya GreenGate porslin från samma inredningsaffär gör nytta i veckans hälsosamma detox-tema. Nåja, i går blev jag bjuden på italiensk restaurang, där jag dock enligt mig valde en mycket nyttig sallad... Som god efterrätt bjöds jag på The King's Speech med min manliga favoritskådespelare Colin Firth! ;o)
Idag hörde jag fåglarna kvittra så där vårlikt för första gången och jag njöt av en kopp på terrassen efter mitt frissabesök. En dag full av vårtecken och en mycket efterlängtad vårstämning!
Jenny med bloggen Ljusa heminredningstankar ärade mig
med en award som jag även har fått tidigare! Tack!

20 kommentarer:

  1. Vad härligt med lite vårkänslor ,jag har svårt att hitta några
    Man får kanske göra som du o gå ut och shoppa lite vårkläder , fina skor,ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Jag nog har det varit vårigt i luften. Vackra skor du köpt. Hoppas man snart kan ta fram "småskor". Då kommer det att kännas att våren är här.
    Njut nu av sportlovet !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Visst har det varit vår i luften idag, jättehärligt! Fåglarna har ett annat mer intensivt kvitter nu! Så läckert det ser ut med frukten i de vackra Greengate skålarna! Må så gott vännen kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Underbart väder för alla som fick vara ute,vackra saker du köpt ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Ja visst börjar det kännas som vår nu! Jättefina inköp du har gjort. Duken är så otroligt vacker. Porslinet har du fyllt med hälsosamma läckerbitar. Duktiga du!

    Det låter som middag/biokvällen var lyckad. Sånt behöver man ibland.

    Ha en njutbar fortsättning på veckan! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag längtar också efter vår, värme och sol. Hade också lite vårkänslor idag. Oj så mycket fint du har köpt! Är duken förrästen i linne eller är det en vaxduk?
    Kram, S

    SvaraRadera
  7. Ja nu börjar det kännas som vår bara så härligt.Idag har det varit helt underbart skönt ute.Med solsken.Vad fina inköp du har gjort,Underbar skäl med massor av helt underbara saker.Vad underbar vårduk är det linne eller vaxduk.Bara så himla snygg.Ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt när man kan börja känna att det är lite vår i luften.
    Vi var på Just go with it i tisdags. The king´s speech har jag också hunnit se.Änglagård står kanske i tur till helgen. Vet inte när jag senast varit på bio så vi tar väl igen det nu :)

    SvaraRadera
  9. Solen, fågelkvittret och dina fina vårliga saker gör att den nu känns mycket närmre..Snart har vi våren här på riktigt och jag hoppas verkligen att den kommer tidigare, är varmare än på lääänge!!

    Ha det gott!! Kraam Sanne

    SvaraRadera
  10. Idag kom våren hit, sol takdropp och fåglar som kvittrar glatt. Man blir så mycket piggare, tom. städa går lättare! Så fina skor du har, och så nyttigt och bra du äter.
    Må så gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Javisst är våren på väg!
    Lite regn nu så drivorna minskar, då ...
    Njut av stunden!

    SvaraRadera
  12. Oj Ann-Lis du andas positiva känslor så det bara sprutar om det ;) Roligt att du har ett fint sportlov !! Fortsätt att njuta!!! Duken tilltalar mig!

    SvaraRadera
  13. Mmmmm...härligt med vårtecken!! Vägarna tycker jag också börjar visa vårtecken...
    Fina bilder du har tagit.
    Njut av de sista dagarna av sportlovet!!

    SvaraRadera
  14. Men så vackra skor du hittat och en fin dag på stan med god mat, inte dåligt!
    Njut av vårsolen!

    SvaraRadera
  15. Åh, Vad härligt med vårtecken....
    Så mycket fint du inhandlat också.....

    Trevlig helg!
    Kraam Therese

    SvaraRadera
  16. Vilka snygga skor du har hittat!

    Ha en skön helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  17. Vårtecken gör en verkligen glad i sinnet! Undebart! Nyöppnade butiken var också underbar! Där hade man kunnat tänka sig det mesta i shoppingbagen!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  18. Mmmm...gillar dina skor...ser ut att vara i min smak.
    I dag kom boken Tildas atelje hem i min brevlåda...tack för inspirationen.

    Ha en fin helg.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  19. Greengate är VÅR!:)Härligt!

    SvaraRadera
  20. Hej
    Åh var har du hittat så snygga skor???
    Vill oxå ha!!
    Kram en trogen läsare

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.