söndag 24 oktober 2010

Minnepinne

"Förståndet ställer frågorna;  hjärtat har svaren."
Om du frågar mig i denna stund (när jag skriver ut mina planeringar) vilken av uppfinningar som är den bästa, svarar jag förmodligen "minnepinne"! Livet har blivit bra mycket enklare sedan usb-minnen (hjärtan, nallar, rosa och blå, svarta, vita och röda likaså) kom i min väg. 
"Låt mig sitta i ditt minne, på en liten liten pinne..."
Har kommit lyckligt hem efter halva dagen i Umeå och halva dagen på färjan. Jag är litet trött i fötterna och besöker er i morgon i stället ;o) Ha en bra måndag! 
Uppdaterat, svar på frågor:
Usb-minne, minnepinne, stickan... Kärt barn har många namn! O nej, jag äger inte ett sådant Philips Swarovski-hjärta (men skulle gärna). Det rymmer 1 GB (länk ovan). Jag har däremot beställt röda usb-hjärtan (klicka på länk) för något år sedan, som jag gett som gåvor.
Bootsen köpte jag på dinsko i Trondheim. Jättesköna att gå i! Ska visa en bättre bild senare.

7 kommentarer:

  1. Skönt att ni är hemma igen med tanke på väglaget. Det blev en lång resa med många mil. Tur att ni kom över från Umeå. Ha en bra skolvecka....vi är lediga några dagar i vecka 44...to och fre.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Minnespinne...hahaa bra att ha, tycker jag också!
    Hoppas du kan vila!
    Har en fin start på veckan !
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Det var en tjusig minnepinne det - i form att ett hjärta! Fantastiskt tycker jag det är, hur mycket som får plats i en sån där liten grej!

    Måste bara fråga varifrån dina snygga boots kommer? Har sökt liknande men inte hittat nånstans (hoppas inte dina är köpta i grannlandet bara...)

    Ha en bra ny vecka, med laddade batterier efter höstlovet.

    SvaraRadera
  4. Snygg minnepinne!!! Varifrån köper du så gulliga exemplar?

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem efter en resan till Norge och båtturen (!), viken tur ni ändå¨hade som inte behövde göra den långa omvägen!
    Minnepinne...fniss, bra att ha och snygg design må jag säga!
    Ha en fin vecka!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg minnepinne du har. Hoppas att du har hunnit vila ut efter resan och är redo att ta itu med den nya veckan :)

    SvaraRadera
  7. Jag som inte är det minsta teknisk av mig måste få fråga, vad i helskotta är en minnepinne. Jag var helt blåst på det där eller är det bara en vacker och rolig grej?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.