tisdag 21 september 2010

Smycken, energi och award

Visst kommer mina Ikeafynd att synas med tiden! Men just nu är Lyckoslanten under make over, åtminstone vardagsrum och allrum, och det kommer att dröja ett bra tag innan allt finner sin plats. Däremot kan jag visa de smycken som Sabina skickade. De är gjorda i brons och höstfärger och de klär mig bättre än silverfärgade smycken om jag får säga det själv! ;o) Tunikan kommer från Flash.
Idag kom en efterlängtad bok av Sanna Ehdin: Finn din energikod - få ett rikt, lyckligt och självläkande liv. Jag har ju umgåtts med sonen som studerar och jobbar inom det medicinska området över helgen och nu har jag lovat honom att tänka mer på min hälsa (motion), igen! Jag kommer att avge en kärleksfull rapport till honom varje vecka... ;o)
Gugis Pärlor ärade mig med en award! Tack! Det går ut på att man ska berätta tre saker som ligger en nära hjärtat och till sist visa en favoritbild ur eget arkiv. Det blir inte så svårt med de tre sakerna, inget materiellt: min underbara familj, mina nära och kära släktingar och alla trogna vänner! De bilder jag gillar mycket i mitt arkiv är väldigt privata, men bilden nedan visar ett semestermål för två år sedan vid den här tiden. Det är sådana resor man minns resten av livet. Svårare är det att ge awarden vidare då man måste välja bland alla fina! Jag ger den till dessa fem bloggvänner: Creative Momone, Dagdrömmar, Hantverkarglädje, I stan och på landet och Lilla Monica pysslar.
Önskar att jag hade mera tid över till att vandra runt och sätta mig ner hos alla som kommer in här en stund. Mitt älskade jobb och pysslet här hemma vill ha sin tid, men jag får ändå göra det jag innerst inne önskar.
Jag bara älskar livet! 
Att göra det jag älskar gör mig glad -
kanske det är själviskt men det håller mig i gång!
- Sanna Ehdin

20 kommentarer:

  1. Jättefina smycken! Passar dej perfekt :O) Kanske du kan använda dem då du motionerar, så går det lättare ;O) Har själv inte heller kommit igång med zumban som jag tycker är så skoj... men kanske, tids nog...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. grattis till utmärkelsen!
    vem borde inte tänka mer på sin hälsa. du kanske kan ge lite goda tips efter att du läst boken...
    varför ska det vara så himla svårt att komma igång med att motionera? för en del är det så lätt, för andra helt hopplöst svårt. jag hör till den senare kategorin, tyvärr :(
    jättefina smycken. sabina är så otroligt duktig!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Grattis till Awarden! Vilka fina smycken!
    Har en trevlig tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Så fina smycken du fått. Du ska ha många spännande stunder med boken, kanske nåt du kan dela med dig här.
    Oj..råkade se mitt bloggnamn under awarden..tack, tack. vad jag blev förvånad och glad.
    ~marita~

    SvaraRadera
  5. Nämen tack för awarden, nu blir jag riktigt nervös...vad skall jag berätta om?? Nå, det ordnar sig nog. ;)
    Vilka vackra smycken du köpt, jag blir riktigt sugen att beställa en uppsättning. Jag är ju inte någon silvermänniska, även om jag tycker att silver är vackert, men min bleka hy kräver brons eller guld. Hoppas boken inspirerar dig, hälsan är viktig, men alltid hinner man inte prioritera sig själv. Du har ju tur som har sonen som mentor, kanske borde vi ordna en träff för oss bloggerskor med hälsa och avkoppling som tema, det vore kul?!
    Ha en skön höstvecka
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden!
    Så fina smycken du beställt. De kommer att passa dig perfekt.
    Jag är inne i en svacka med mitt motionerande. Jag borde, men det är så mycket annat som jag prioriterat före. Men det är aldrig försent att börja :)
    Ha en bra dag, trots regn och rusk!

    SvaraRadera
  7. Härligt passande smycken inför hösten. Jag har börjat använda mer silversmycken på senare år. Förr använde jag bara guld. Nu gillar jag det silvriga och det syns även i inredningen ;O)
    Du får ta och dela med dig nåt bra hälsotips allt emellanåt till oss andra "försoffade" (blink,blink)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ni verkar ha haft en härlig weekend.
    Boktipset som sonen gav dig verkar vara en bok som jag skulle kunna använda i undervisningen.
    Jag har förstås läst en hel del i den genren men det tål att upprepas och alltid lär man sig något nytt eller blir påmind om livets viktiga.
    Ha en fin vecka!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Vackra smycken! Ska försöka få tag på boken, den skulle kanske få mig igång...

    SvaraRadera
  10. Visst är dina nya smycket vackra!!

    SvaraRadera
  11. En hjärtehårlig blogg att titta runt i, mycket att inspireras av.
    Underbara Tilda dockor som jag njuter så av att se.

    Ha en bra dag Theresia

    SvaraRadera
  12. Gratulerar till awarden! Den var inte bortkastad utan kom rätt, vill jag lova.
    Det här med kommenterandet får man göra när man har tid, det är inget bra om det blir ett extraarbete av det, det är ju inte meningen, tror jag, det skall vara avkopplande och ett rent nöje!
    Så, ta't lugnt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Grattis till din award din blogg är så trevlig att titta in till.Tack så väldigt mycket för min award, jag blev jätteglad.
    Underbara smycken.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  14. Grattis till awarden!!
    Javisst är det roligt på mötena:) Jag tycker det skall vara riktigt roligt att vara med för nu är det verkligen sista chansen för mig. Känns lite vemodigt redan.
    Men oj vad trevligt då vi träffas på lördagen. Det ser vi fram emot. Vi hoppas det skall bli en trevlig dag och att många tar sig tiden och kommer via. Även lite smaskigheter bjuder vi ju på:)
    Jätte fina smycken du beställt av Sabina.
    Och motionen.... ja se det försöker jag öka på också. Går bättre och sämre.
    Ha det så bra:)!!

    SvaraRadera
  15. God Kväll vännen!
    Grattis din award, vad roligt!
    Dina smycken var så fina o smakfulla!

    Lycka till med motionen, själv kämpar jag med mina skogspromenader varje dag, så nu börjar jag bli beroende av dom....Kram T

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!

    Grattis till din välförtjänta award! :) Du har en underbar blogg. Alltid lika positiv, omtänksam och glad och det är en sådan energikick att kika in här hos dig i din lilla vrå av världen. Så njut av din välförtjänta award Ann-Lis! :)

    Vilka fina smycken! :) Härligt höstiga dessutom! :)

    Jag känner igen det där med att behöva jobba lite mer med motionen. ;) Det är samma visa här, speciellt nu då de kalla månaderna kommer. Då får jag inte min naturliga trädgårdsmotion så då borde jag försöka bli bättre på motionsbiten. Försöker du så lovar jag att jag också ska försöka. :)

    Ha en fortsatt fin kväll rara du och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Grattis till awarden.
    Tror nog att det är en bra och inspirerande bok. Man måste bli beroende av motionen. Jag kom igång så bra med jympan men sen kom förkylnin och då stannar det upp. Men cykla och promenera går bra.
    Snygga smycken...visst är det kul med all variation.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  18. Grattis till Awarden! Den förtjänar du verkligen för alla dina vackra inlägg med känsla.

    Boken är säkert en knuff i rätt riktning vad energipåfyllning beträffar :)
    Men..jag tror du är duktig på det eljest också!

    Motion är bra och kanske borde man ägna mera tid för den, men det finns så mycket man ville göra och prioriteringen blir nödvändig. Frågan är bara, vad som prioriteras ;)

    Ha en fin dag!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  19. Tusen tack för att du skickar awarden vidare till mig! :)
    Jag har det lika ställt med tiden som ej räcker till för bloggliv just nu.
    Fina smycken med härliga höstfärger. Hon är jätteduktig denne Sabina!
    Önskar jag också hade nån som förde koll på hälsan ibland...
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  20. Grattis till Awarden, du var verkligen värd den. Men tusen tack för att du gav den vidare till mig, det var en ordentlig överraskning.
    Lyckliga du som vill läsa o lära. Själv vill jag helst bara lära mig praktiska saker. Må gott.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.