lördag 6 mars 2010

Hos Muminmamman och Muminpappan

Vilken tur att det blev några dagar med sol och vackert väder! Nu har jag lapat frisk luft på heltid och är rosig om kinderna som efter några dagar under söderns sol.
I förmiddags hämtades vi med snöskoter ut till ön där Muminpappan och Muminmamman (min mans bror med fru) har sitt fritidshus.
Vi vandrade på isen...
Den långa fina bron syns i bakgrunden!
Jag hade klätt mig i lager på lager och efter varm choklad blev det varmt!
Muminmamman bjöd på god mat!
Några bilder, som inte gör rättvisa av det mysiga muminhuset.
Muminpappan eldade bastu och bröderna hoppade i vaken (bilderna censurerades)!
Men Muminmamman visade mera i slowmotion hur det går till... 
Vilken underbar dag! Tack!
Nu är batterierna laddade och en mycket intensiv jobbperiod med mycket fortbildning, möten och långa dagar väntar. Jag har under veckan förberett mitt nästa inlägg, där du får möta den som har flyttat in i sovrummet.
Tack till er alla som hälsar på! Önskar att jag hinner besöka er! Ha en fortsatt skön helg!

19 kommentarer:

  1. Så otroligt fint hus, oj oj otroligt. Nä vet inte om jag skulle våga bada.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Min tävling är nu avslutad.
    Ha en fortsatt bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart hus, men det där med badet får allt vänta hua vad kallt

    SvaraRadera
  4. Så häftigt hus och vilken härlig dag det varit idag med värmande sol. Var du själv i vaken också eller behöll du lager på lager ;) ?

    SvaraRadera
  5. Oj, så underbara vinterbilder! Jag avundades alla som gavs chansen att vistas i det enormt vackra vintervädret idag.
    Vackert hus med stora härliga fönster som släpper in ljuset så fint i alla rummen samt väldigt ombonat och trevligt!
    Brrr...för vinterbad!

    Lite nyfiken blir man allt, vem kan det vara - en ny Tilda?

    Trevlig fortsättning på helgen! /Bea

    SvaraRadera
  6. Nämen - har du nån fler än din man i sovrummet?? hehe...

    Vilket häftigt hus!! Min man har drömt om ett sånt där "mumintorn" på vår södra gavel, tror inte han har gett upp det ännu :)

    Tuff brud du e som vågade hoppa i där!! Brrrrr!
    Ha så skönt imorgon, den sista dagen av lovet.
    kram!

    SvaraRadera
  7. Näe, nu läste jag ju att det var muminmamman som hoppade i vaken...

    SvaraRadera
  8. Låter som en fin dag! O jättefint hus de har muminmamman o pappan :) Vi pratade om det där att bada i vak för några dagar sedan...men jag är väl nog för feg ;)

    SvaraRadera
  9. Vilket kuligt hus :O) Låter som en toppendag för att ladda batterierna. Vi laddade också våra på isen igår.

    SvaraRadera
  10. Hälsa muminmamman nästa gång ni ses. Jättefin villa dom har! Jag är nog för feg för att doppa mig i en vak, men det ser ganska skönt ut...

    SvaraRadera
  11. Det var en riktig sportlovsdag det! Vilken tur att vi fick ännu en dag med solsken. Tror nog att jag också skulle ha stått över det där vinterbadandet. Verkligen fint med tornet på huset!
    Jag befann mig på också på isen i går (med skärmflygare) och njöt av solen.
    Snart kör vi igång igen!

    SvaraRadera
  12. Låter som en härlig dag!! Och vilket ljuvligt muminhus!! Ett sådant torn skulle jag också någon gång vilja ha! Tänk att ni vågade er i vaken...brrr. Ha en skön söndag och hoppas att den nya arbetsveckan börjar bra! Här rullade den första veckan på i snabb takt och nu minns man inte ens riktigt att man varit ledig. Men batterierna är laddade och det är huvudsaken! Soliga hälsningar från söder :O)

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt hus muminfamiljen har, så jättefint med alla fönster. Och så öppet och ljust inne, där hade ni det bra. Att bada i isvak skulle inte jag våga, ni är tuffa där i öst. Vilken vit fin jacka du har också.
    Ha en härlig och solig dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Åhh ljuvliga bilder och vikket vackert hus :)
    Ja badet får vara för min del, väntar nog till sommaren :-D

    SvaraRadera
  15. Prata om fritidshus, vilka lyckans ostar som får vistas där! Vinterbad har jag också prövat på en gång, jätteskönt! Dit över den bron var min make och pimpla hela dan igår, så vi får äta färsk fisk idag. :)
    En ny "den" i sovrummet...låter verkligen intressant!

    SvaraRadera
  16. Vilket otroligt fint hus,och vilka fina bilder ,verkar ha varit en underbar plats att ladda batterierna

    SvaraRadera
  17. Tack du ...
    Oj vilket fint hus du visar!
    Både utanpå och inuti!
    Vi har också ett par vinterbadande damer i byn! Jättetufft :)

    Fin start på arbetsveckan!

    SvaraRadera
  18. Men vilken härlig villa, sån skulle jag också vilja ha.
    Ni fick säkert en härlig dag för vädret var riktigt fint. Skulle vara roligt att prova på att vinter bada nån gång. Fast jag är inte säker om jag skulle våga....
    Väntar med spänning på att se "den"!!!

    Hoppas dina batterier är laddade för en ny arbetsvecka. Ha de gott!!

    SvaraRadera
  19. Hejsan!
    Vilket härligt hus ni har besökt!
    Och wow!!! Isvaksbad!!! Huuuu, det måste ju vara..... ISKALLT!!
    Jag ser att jag har missat en hel del inlägg här hos dig, så jag måste kika vidare!
    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.