tisdag 9 februari 2010

Mina systrar

När jag såg det nya Tildahäftet med Kitchengarden Angel och Flowergarden Angel, tänkte jag nästan genast på att de där är ju mina systrar. Den senaste veckan har det varit min tur att sy de nya änglarna.
Min storasyster gillar att hålla till i köket och köksträdgården. Hon älskar att plocka svamp och jag klädde henne i ett tyg med fåglar, vilket passar henne perfekt. Min lillasyster har "gröna fingrar." Hennes blomsterrabatter är en fröjd för ögat - alltid välskötta.
När jag visade "mina systrar" för min man och undrade hur jag skulle sy mig själv, pekade han på Carpe Diem ängeln och menade att "jag" redan finns. Även om jag är aningen olik mina systrar, är modellen/storleken fel och den som väntar får se hur det ser ut när mellansystern är sydd och trion är komplett.
Då kanske bilderna blir bättre också. Det blev litet knepigt med ljuset idag. Annars passar systrarna i såväl i uterum som glasveranda. De ger utomhusvibbar med sina flip-flops.
En syster är både din spegel och din motsats Elizabeth Fishel

24 kommentarer:

  1. Söta "systrar" i fräsch sommar ekipering. Tygerna är så vackra och hela trion är som karameller i mina ögon. Mycket fint du hinner med mellan varven.
    Trevlig kväll! Kram /Bea

    SvaraRadera
  2. Sista meningen i ditt inlägg är så sant så ;)

    Härliga Tildor du gör!
    Snart har du en hel hop med medhjälpare ;-)

    Ha en trevlig kväll med dina systrar!
    Vi har "junta" kväll :)
    Det är nästan som en syster-träff!

    SvaraRadera
  3. Vilka söta systrar du har! Jag tycker nog att Carpe Diem ängeln är på pricken lik dig så den skulle nog platsa bland systrarna :)
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Just dom här Tildorna är så härliga i sina pastellfärger,får bestämt skaffa den där boken jag med.

    SvaraRadera
  5. Jättefina systrar du sytt! Du är såå duktig att sy och det är alltid lika roligt att kika in på din blogg.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  6. Så söta de är, dina systrar!
    Jag skulle också vilja ha en syster. (Inget fel på lillbrorsan min dock!) Kanske skulle jag också ta och sy mig en önskesyster!!
    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  7. Va söta ni är syskonskaran!! Du är nog en "hejare" på att sy tildorna. Riktigt våriga kläder har tildorna också.
    Jag förstår inte hur du hinner göra allt..
    Trevlig kväll!
    Maj-Gun.

    SvaraRadera
  8. Så underbart söta systrar, de ser ut att vara väldigt fina damer. Du är så duktig på att sy!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga systrar i jättesöta tyger!! Säkert förstås också i verkligheten :O) Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Så söta alla tre!
    (Knepigt med ljuset...? Öhh?)

    Själv har jag ingen syster, men två goa svägerskor :)

    Du är så flitig vid symaskinen du!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  11. Så härliga systrar ni är! Jag fattar inte hur du hinner sy alla dessa Tildor och annat som du pysslar med?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Vilka systrar du har! Så fina, de är verkligan personliga. Jag tycker du var fin i mitten också. Tänk om jag kom till skott å sydde en själv. Tänk om jag bodde lite närmare dig då kunde jag kila över till dig å sy lite.Det vore kul tycker jag.
    Ha en bra vecka.
    Kramisar Kristina

    SvaraRadera
  13. Ja du är verkligen en hejare å att sy Tildor. De blir ju dessutom så fina. Men det är klart du har ju det till yrket...att sy.
    Kul att sy sina sytrar. Jag har en syster och en bror. Undrar om det finns någon Teodor?

    Hoppas att du fick en bra kväll utan "borde"
    Kram annika

    SvaraRadera
  14. Nejmen Ann-Lis, så gulligt! Vilken idé alltså. Tildan i byxorna var ju så annorlunda. Själv har jag alltid velat ha en syster, men så är det tyvärr inte. Brukar låna makens, för hans syster har också bara bröder, precis som jag. Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Borde komma på studiebesök och se när du sitter och pillar med dessa... Skulle jag aldrig klara av! Så fina systrar du har :O)

    SvaraRadera
  16. Åhh vikka ljuvliga systrar. Jag bara älskar dina " Tildor " :))

    Ha de bäst

    SvaraRadera
  17. Jättefina,jag har just köpt boken Tildas Hus,och skulle så gärna vilja sy själv ,får se om det blir något,

    SvaraRadera
  18. Vilka fina systrar, det var ett roligt o charmigt inlägg! Du är så pysslig o duktig på symaskinen....Ha en trevlig kväll! Onsdagskramar Therese

    SvaraRadera
  19. Såååå fina! Och jag kan tänka mig att de var roliga att göra! Själv håller jag på och knåpar med girlangen. Roligt... ti-hi...

    SvaraRadera
  20. Men hjälp såååå fina de ÄR!

    Vilken talang att kunna sy något sådant.
    Du kan vara riktigt stolt över dessa ljuvliga damer.

    :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  21. Men jisses gumman vad duktig du är:) Helt fantastiska dockor:) så in i bomben sockersöta som ni förmodligen oxå är:) Jag har tyvärr ingen syster men 2 underbara bröder.
    Ha d gott
    Kram Sari

    SvaraRadera
  22. Kikar in o Tackar för din rara kommentar inne hos mig...Jag sitter faktiskt o lyssnar på fåglarna som spelar för fullt ute i trädgården just nu, ett riktigt vårtecken, Härligt! Ha en bra Torsdag! kram Therese

    SvaraRadera
  23. vilken fin syskonskara ni är!

    SvaraRadera
  24. Vilka fina Systrar du har sytt!!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.