fredag 7 juli 2017

Mitt i sommaren



 Kom att tänka på att halva sommarlovet har gått. 




 Den här bloggen handlar om guldstunderna och jag tänker inte gnälla på de kalla och regniga dagarna vi har haft tidigare i veckan. 




 Senaste veckoslut var alldeles fantastiskt. 




 Vi höll bland annat till vid barndomsvillan. 




 Otroligt vackert med spegelblankt vatten. 




 Midsommarrosen kom på att blomma några veckor senare än vanligt. 




 Vi har jobbat en hel del i trädgården, ett fortgående projekt... 




 Och under en av mina turer till föräldrarna fångade jag blomsterängen intill. 

 ♥ 

2 kommentarer:

  1. Kära Ann-Lis. Dina bilder är som alltid rent magiska och nog kan vi vara förlåtande mot regniga och kalla dagar då vi får uppleva sådan magi i naturen övriga dagar. Och kanske behöver vi, precis som Alfons Åbergs farmor sa, de lite tråkigare dagarna för att uppskatta de fantastiska fullt ut. Och om det finns någon som verkligen njuter av livet fullt ut så är det du min kära vän. För det är så jag ser dig. Som en livsnjutare med ett stort och varmt hjärta. Jag är oerhört glad och tacksam över att våra vägar korsades här i bloggvärlden den där gången för många år sedan nu. Jag har genom åren fått njuta av så mycket vackert här inne hos dig och fått se små glimtar av ditt liv och lära känna en underbar kvinna. I mina kommentarfält har du genom åren ständigt spridit värme, glädje och omtanke. Du är en sann pärla kära vän. Även om jag nu lämnar bloggvärlden kommer jag fortsätta kika in här hos dig för att se hur du har det, inspireras av ditt sätt att ta dig an livet och njuta av ditt magiskt vackra foto. Dessutom har jag den sötaste muminsax här hemma som ständigt påminner och dig och en fin bloggvänskap. Tack kära Ann-Lis!♥

    Sköt om dig och ha en fortsatt fin sommar tillsammans med nära och kära.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Lis !
    Jag heter Sverker Edqvist och bor i Solna.
    Hittade din blogg när jag sökte på ordet Lyckoslanten.
    Det gjorde jag därför att jag råkar ha det första numret av tidningen Lyckoslanten som utgavs 30 oktober 1926. Undrade om värdet ?
    Men så upptäckte jag din fantastiskt fina bilder på din blogg. Har själv varit fotograf och uppskattade bilderna mycket.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.