fredag 19 juli 2013

Sommardagar



Sommardagarna går med en väldig fart och blåser enligt många bort. Är det litet höstlikt hos dig också? Jag tände i alla fall doftljus när jag begåvades med en hemmadag mitt i allt. Tänker att det behöver städas här litet mellan varven och det lär dröja ett litet tag till nästa gång. Det passar utmärkt när det blåser kalla vindar ute. Man får se det positiva i allt.




Vi har verkligen haft tur med vädret när vi campade söderut tidigare i veckan och likaså när vi åkte över till Umeå efter det. Vi hade laddat upp med paraplyer, men se det behövdes inte alls. Vi solade på däck och dagarna i Umeå var riktigt sköna och framför allt trevliga!




Nu ser jag över blommor både ute och inne och njuter av allt det blommiga!
Ha en riktigt skön helg. Det lär ju redan vara fredag!

Every summer has a story.

8 kommentarer:

  1. Ja tänk så tiden blåser iväg .Men det har blivit mycket gjort här denna vecka .Solen värmer om man vill vara i lä .Man kan ju göra det vädret tillåter och inte låta om sig om vädret ,(hm det där blev väl ganska kloka ord) trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Every summer gas a story....it's so true!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, usch visst var det höstlikt i dag med regn och blåst... Trädgården saknade lite regn så jag slapp vattna i alla fall! Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Ja regn och ruskigt, höst i våra hjärtan. Men man måste hitta något positivt i allt, just det att tända ljus, baka lite bullar eller något annat gott, så får man lite värme inne, för än skulle man inte vilja börja elda. För nu kommer värmen igen, men det känns lite deppigt nu och sen förstås semestern är slut och jobbet kallar i måndag.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Och nu är det redan lördag, vissa dagar
    går mer än lovligt fort. Här har vi haft
    mest sol men blåsigt, jag spar också städningen
    till en regnig dag. Så fint dina pelargoner
    blommar.
    Kramar och trevlig helg
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Ja nu har helgen snart gått . Men du visar så vackra pelargoner och jag får sådan inspration och det gillar jag .
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg .

    SvaraRadera
  7. Det är en fröjd att läsa om hur gott ni har det kära Ann-Lis. Hur ni njuter till max av sommaren och allt den har att erbjuda. Och som alltid, helt fantastiska bilder. Du är en mästarinna på att förmedla känslor och stämningar. Jag blir alltid lika glad av att kika in hos dig.

    Här i södra Sverige har ännu inte de där höstkänslorna anlänt. Här har hela juli varit en enda stor solskenshistoria. Sol, sol och sol. Inte en droppe regn vilket börjar tära hårt på naturen nu. Nu behöver vi de där regndagarna. Eller som dottern uttryckte det: "Regn på natten och sol på dagen. Visst hade det varit det bästa?"

    Njut av de sköna sommardagarna kära vän. Precis så som du är så bra på att göra. Ta hand om dig i solskenet.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Så härligt att ni fått njuta av sol och värme både i Ruissalo och Umeå, två så fina ställen! Här hos oss blåser det mycket nu och känns faktiskt riktigt höstlikt. Lite väl tidigt tycker jag. Men får hoppas att sommaren kommer tillbaka ännu!
    Önskar dig en fortsatt fin sommar!

    Kram Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.