torsdag 15 november 2012

Lyktornas tid


 Första halvan av november kom och gick och vi håller på att lämna hösten bakom oss. Här tänds lyktor, ljus och en brasa varje kväll och jag tillåter mig att slänga upp benen en liten stund emellanåt, tänka på ingenting, lyssna på musik och kanske se en film innan huvudkudden ska kramas. I går kväll såg jag Under Toscanas sol - en riktig feelgood film som jag har sett flera gånger. Positivt batteriladdande - så även kvällens besök av en son.


 Idag efter jobbet var jag ute en stund och fick för mig att tända små lyktor i den kala lönnen :o) Det är verkligen lyktornas tid nu! Härom kvällen for vi till sommarstugan och städade undan inför vintern. Först då! Så sena har vi aldrig varit! Spår fanns redan efter höststorm som dragit fram, men den kvällen var havet bra mycket snällare. Det var då - nu väntar snart en ny helg. Ses då!

  

9 kommentarer:

  1. Jooo lyktor behövs att lysa upp i detta höstmörker...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Skönt med mysiga kvällar ,här är det ju mera jobb än vanligt har hållit på med julskyltningen hela veckan och så var det frissan igen ikväll ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Härligt att drömma sig bort en stund med en god film. Här sprakar brasan som bäst, det är nog rätt tid för lyktor och annat nu. Ha en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det var ju det jag skulle göra, hänga upp lyktorna som står på bordet ute....bra att du visade dina fina!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det gäller att ta vara på stunderna och sprida värme både inom och utom sig. Och just den där filmen fick jag tips häromdagen. Måste nog se den nu känner jag.

    SvaraRadera
  6. Det är skönt att få tända lyktor och bara ta sig tid att koppla av! Vacker lampa i förra inlägget! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. underbara bilder.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. det är så fint med lycktor och ljus som brinner i mörknet.
    besöket till ögonkliniken gick helt bra.men när man bor på landet går det massor tid åt att komma in till stan. så för ett kort besök hos läkaren tog det en halv dag för oss.
    önskar dig ett bra veckoslut!
    ~M~

    SvaraRadera
  9. Här tänder vi också ett och annat ljus och lyktor om kvällarna, det gäller att mysa och njuta. Önskar dig en skön och avkopplande helg!
    Nanne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.