tisdag 24 maj 2016

Utfärdsdag



 Idag har jag haft nöjet att få åka med tre årskurser på utfärd till Säläisjärvi, en insjö som jag har skrivit om tidigare här och här. Vilken perfekt dag för att vistas vid ett sådant ställe! 




 Där fanns massor för barnen att göra i lekparken, vid stranden, i Trollskogen, på promenaden... Man behöver inte krångla till det. 




 Och vi vuxna njöt av att få vara med på detta äventyr. Köksan hade packat picnick som vi alla njöt av på gröngräset. 




 Små barn små äventyr. Själv har jag fullt sjå att hålla reda på vart i världen mina egna söner flyger och far. Hjärtat vandrar många gånger utanför kroppen, samtidigt som jag önskar dem all lycka med allt de företar sig. 

4 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt dag! Fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Ja, hua, mammahjärtat sitter nog utanför kroppen när de egna är ute och flyger och far. Min äldre kom nyss hem från Japan.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får snart flyga med för att hinna träffas! ;o)

      Radera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.