fredag 20 juni 2014

Midsommar!



Vit midsommarros hade jag tänkt bjuda både dig och mig på, men den ska jag njuta av i morgon. Den rosa vildrosen eller nyponrosen gör sig fint på bordet i uterummet nu. Eller är det en rosa midsommarros, Rosa Pimpinellifolia Poppius jag har där? Hmm... Nåväl, vildrosor, blåsippor och lindblom och kamomill - de är ju så sköna!




Jag konstaterade med en bloggvän nyligen att det blir väldigt mycket blommor här i bloggen. Jag visste inte innan jag började skriva om Lyckoslanten att blommor är så viktiga för mig även om jag inte har gröna fingrar.




Min mormor höll på med sina blommor och speciellt pelargoner. Det har jag alltid velat ha med mig från henne och numera har jag fullt av Mårbackor i köksfönster och på blomstegar. Ja krukorna invaderar golvet i uterummet allt medan jag gläder mig över att få någon krukväxt att överleva.




Midsommar blev det trots allt, även om det blir att klä sig aningen tjockare och årets program är litet annorlunda, men vackert så när det bär ut till havs! Dig önskar jag en riktigt trevlig midsommar!


6 kommentarer:

  1. Du har jättefina pelargoner och ett underbart uterum.
    Och vildrosor är midsommar, hör ihop liksom.
    Glad midsommar till dig
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Det är vackert med blommor och det är roligt när de trivs. Önskar dig en fin midsommarhelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vackra blommor! Mårbacka tycker jag om... Fast min stor växt överlevde inte den 4 vintern :(

    uterum är fint! Blir så romantisk av sådana bilder...

    Ha en fin midsommardag!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  4. Blommor är viktiga det tycker jag med. Du har ett härligt uterum o där trivs blommor bra även när det regnar o blåser. Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra blommor, både rosorna och pelagonierna! Här i Wales blev det inte mycket midsommar firande igår,men imorgon ska jag fira med Svenskar i Cardiff, så det ska bli kul! Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  6. Gröna fingrar har du bestämt! Dina fina blominlägg kan man inte leva utan ;O) Ha en god fortsättning på midsommaren!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.