fredag 25 april 2014

Veckans skörd



Tjolahoppsan så blev det fredag igen! Denna vecka hade bråttom minsann! Jag hann nog inte sitta i fåtöljen, men väl dokumentera att det var "bokens och rosens dag" i onsdags. Väntar på mina läsestunder.




Läsestund har sönerna på denna bild i köket från påsken. Tror inte det skulle passa att jag kom med min högläsningsbok där, men vilken tur att jag hann läsa så mycket för dem när de var små och i skolåldern. Att sitta vid samma bord med varsin dator är en del av den nya tidens gemenskap, men för ett barn går inget upp mot att i lugn och ro få sitta nära, lyssna, ställa frågor och diskutera.




Sent i går kväll när jag kom hem låg ett paket på bordet. Jag hade vunnit ett "flakabrä - en fästmansgåva" hos Imagine. Inte illa! Det är bloggarens far, som har gjort många sådana. Tack!

Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. Roligt att du uppskattade vinsten. Hantverk är ju inte tidens melodi direkt. Håller med om att veckan gått fort. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild av rosorna i förgrunden coh bakgrunden! Ha en bra helg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.