lördag 15 december 2012

Julfesttider



Snöfall denna lördag mitt i december. Vi försöker skapa litet mera jul här på Lyckoslanten och mannen springer utanför med ljusslingor och jag ser över blommor och annat som inte har hunnits med i dessa bråda jobbtider. Jag kan tänka mig att en och annan trängs i stadens butiker denna dag. Här tror jag vi slår rekord med att inte stressa med paketen. Vi satsar på upplevelserna i stället.


I kväll ska vi fira julfest med våra vänner. De har bokat bord och det blir julmiddag och underhållning. I morgon kväll blir det julfest/konsert som min systerson och hans skola bjuder på. Vi hade julfest i min skola i går och eleverna är mina stora stjärnor! Då trippade jag omkring i jag-vet-inte-hur-många-år gamla skor som jag hittade i skåpet och en surprise, surprise djurmönstrad bekväm klänning gjord av ett ullblandat tyg. Mannen tyckte den skulle passa mig, eftersom jag brukar tova! Hihi!

7 kommentarer:

  1. Alla är nog på städhumör idag kan jag tänka för det var inga kunder i farten idag ,Jag ska också ta itu med städ och dekorationer så jag ingenting behöver göra veckan som kommer (tror jag ) kram och ha det så trevligt ,Nette

    SvaraRadera
  2. så fina vita ljusa bilder de två översta.
    Ha en fin dag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Den kära julen sätter fart på både det ena och det andra och upplevelser är mycket större och trevligare än att trängas i julruschen.
    Trevligt med en garderob där man kan finna juliga och varma festkläder.
    Ha en fin tredje advent! /Bea

    SvaraRadera
  4. Vilken ljuvlig amaryllis ni har. Ja, jag stressar inte heller med julklappar. De är inköpta sedan länge och ligger nu i olika kassar och väntar på adressaterna.
    Hoppas du hade en trevlig fest i den fina klänningen och att ni har en fin tredje advent.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Mysigt med julfest och superfin klänning! Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  6. Snygg klänning och snygga skor :). Låter skönt med att satsa på upplevelser och skippa stressen-åtminstone för någon dag. Här har vi för en gångs skulle hunnit med en stor del av julförberedelserna, men en hel del stress blir det nog på jobbet dessa sista dagar innan jul i alla fall.
    Ha en riktigt skön jul!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  7. Du har bloggat så flitigt - jättevackra inlägg och bilder!!
    Härligt med inspiration denna vecka före jul!
    Nu har jag också en ljusbox och är så nöjd med den :)

    Ha en fin sista skolvecka!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.