lördag 22 december 2012

Dagen då ljuset återvänder


Denna dan före dan före dopparedan är en riktigt solig och vacker dag och vi går mot ljusare tider! Jippii! Jag har skaffat en stor uppsättning med papperslyktor, som jag har för avsikt att lägga ute i snön. Det är bra flyt på oss denna dag, och det är vackert så eftersom vi var borta hela gårdagen, först på lunch med mannens bror och fru och sedan blev vi också bjudna på en fin julkonsert på kvällen. I natt var julskinkan i ugnen och nu sköter karelsk stek sig själv :o)



Sedan ska jag svepa in mig i detta röda tyg och vänta in sönerna som anländer i eftermiddag. Sonen som bor i Stockholm meddelade att han sitter på tåget från Helsingfors och hans tvillingbror som redan befinner sig i Österbotten hämtar upp honom.


Har vi tur dyker deras storebror - vår underhållningsminister - upp idag också. Jag ska förse deras rumsdörrar med denna text som jag fann här :o) Jag tassar in här och till er senare när jag har pysslat färdigt, när julgranen är klädd och julfriden infinner sig. Ho Ho Ho!


13 kommentarer:

  1. Visst känns det bra när man vet att det blir ljusare och ljusare för var dag som går! Här är skinkan i ugnen och granen klädd, vi firar julafton i morgon. Önskar dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Ser att du har samma papperslyktor som jag tittat på. Jag var lite rädd för brandrisken men ute behöver man ju inte vara lika rädd.Härligt när familjen samlas!

    SvaraRadera
  3. Pysslandet är nog minst lika roligt som själva julfirandet.
    En riktigt god jul till dig.

    SvaraRadera
  4. Julfrid är det också här men hur det blir med firande är en annan sak ,mannan har feber och jag känner mig si så där ,god jul till dig och din familj ,Nette

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för din fina kommentar i min blogg! Det blev mycket julbloggande nu när jag äntligen kom igång, sent omsider :-)

    Dina inlägg bjuder alltid på en massa "feelgood" i olika former, det är alltid en fröjd att titta in här. Gillar din röda julklänning!

    SvaraRadera
  6. Underbart vackra ljuslyktor och tunikan likaså!
    Härligt med familjen samlad till jul.
    Ha en skön julhelg!

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilder och härlig julfrid hos dig Ann-Lis. Jag önskar dig och familjen en riktigt varm och god jul. Ta hand om varandra.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Det är trevligt när dom nära och kära kommer hem över julen, så även här.
    God Jul till dej!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  9. Vilken härligt fin julröd
    klänning.
    Önskar dig en riktigt
    ♥God Jul♥
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Här har sönerna också sällat sig till gänget, så nu är det jul. Det enda som drar ner humöret är att mamma inte är så kry som vi hade hoppats på, men vi ska tro att hon orkar fira med oss som vanligt.
    Ha en skön jul!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst är det härligt att det ljusnar igen och att barnen kommer hem till jul:)
    Fin klänning har du också köpt ser jag.
    Jag önskar dig och fin familj en God Jul!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jaa,hurra för lite ljusare tider, det behövs!!! Skönt för er att få familjen samlad inför högtiden!!!

    Ha en riktigt God Jul med dina nära och kära!!!

    SvaraRadera
  13. Önskar dig och din familj en riktigt fin jul! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.