tisdag 11 oktober 2011

Vintage Stories

Det börjar bli tradition att jag gör ett inlägg om vår- och höstkollektioner från  Vintage Stories (om du bläddrar bakåt under etiketten). Vissa kollektioner har tilltalat mig mer, andra mindre. Vintage Stories höst 2011 har inspirerats av det glada 20-talet och TV-serien Boardwalk Empire.
Ja vad tror du? Min klädstil matchar inte riktigt med denna, men man vet aldrig... Kanske någon accessoar tilltalar en när de kommer ut i butik den 8 november. Bilderna i det egna kollaget liksom kollektionen kommer från Kapp Ahl
Blommiga tunikan bl.a. från Vintage Stories vår 2009 kändes mera rätt.
“When you learn, teach, when you get, give.”
~ Maya Angelou

11 kommentarer:

  1. Tror minsann att du passar i de snygga kläderna;)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Tror du passar i vad som helst, men du är väldigt fin i din blommiga klänning!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig! Vintage Stories för mig är spets och rosa eller vita drömmar... men säker kan man inte va förrän kollektionen har kollats in på riktigt!

    Kram Gugi

    Ps. Tack för den gulliga kommentaren! Lever jag länge på ska du veta ;O)

    SvaraRadera
  4. Inte min stil ,men mycket fint ser det ut att vara ,jag gillar stilen,men på andra
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Hej Ann-Lis!
    Vad fin du är i din blommiga klänning!
    Jag frågade just på KappAhl när kollektionen skulle komma men nu fick jag besked här istället.
    Jag gillar den plommonfärgade klänningen till höger, annars är det lite för beige färg för en vinter som jag.
    Jag har dessutom dragit ned på svart eftersom jag haft så mycket av den färgen och den känns lite dyster numera.
    Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Njaa, tycker som du, känns inte helt rätt för mig heller...isåfall den som är nederst till höger kanske.. Din egna är däremot jättefin!!!
    Skön höstkväll!

    SvaraRadera
  7. ...nää sjuttons, jag menade ju vänster såklart :D

    SvaraRadera
  8. Håller med om att färgskalan inte tillhör favoritfärgerna men man får väl kolla i alla fall.
    Du är så fin i din rosenklänning. Ibland vill jag vara så där romantisk i min klädstil och en annan dag ska det vara en annan attityd :). Jag tycker om att vara nöjd med det jag har på mig då jag är på jobbet. Vill att barnen ser att de är viktiga att vara fin inför. Det säger jag även till lärarstudenter...vi signalerar mycket med vår klädsel...

    Kram på sej

    annika

    SvaraRadera
  9. Jag såg bilder från festen då kollektionen släpptes i nån blogg eller på FB (minns inte riktigt) och det var verkligen inga kläder som föll mig i smaken heller. Helt olika de tidigare kollektionerna! Men man kan ju hoppas det kommer mer än det som visats hittills...eller nån söt liten scarf eller liknande.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker ju om tujugotalets klädstil, men inte passar jag ju i såna kläder...det är en lite speciell och för mig tilltalande stil dock. Jeans och rutig tunika är nog min stil till vardags, men till fest vet man aldrig vad man hittar på. ha det gott!
    Marianne

    SvaraRadera
  11. Den där vinröda uppe till höger (första bilden) kunde jag kanske tänka mig. Men ärmlöst i vinter...? Hmmm...
    Fast visst har det funnits många fina plagg i Vintage-serien, jag har själv några i garderoben.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.