onsdag 19 oktober 2011

Packat och klart

Så där, nu är det nästan packat och klart! Jag ska under dagen uppslukas av jobb och när det är gjort och höstlovet står och trampar där utanför, packar jag in mannen och våra goda vänner i bilen och åker ner mot huvudstaden. Där ska vi sova över hos söner tills resan fortsätter i morgon bitti. Vädret är inte det vackraste här, men jag hoppas att det är en aning varmare dit vi kommer. En kofta från by Ti Mo blir nog bra att ha med i kappsäcken.
Jag vill återkomma till resmål senare - det är mycket som ska gå vägen innan - men någon ledtråd ska jag ge. Du vet att jag inte är så förtjust i bakverk så där annars, men gillar croissanter. En kollega frågade hur jag gör dem. Det är lätt om jag går fuskvägen. Jag köper en burk med deg och fyller croissanterna med det jag känner för.
Mannens lektyr inför resan...
Får se hur det går med konversationen...
Litet annorlunda packning denna gång. Mycket sån't!
Vi hörs så fort möjlighet ges! Ha det så bra till dess!
Au revoir!
 ♥

15 kommentarer:

  1. Önskar dej en trevlig resa ! Det med att packa rätt är inte lätt.. Men din tröja är jätte ljuvlig. Värmande för svala kvällar..
    Få se vart det bär av..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig resa och hälsa Vive la France :-)
    Ska också packa inför vår tripp till helgen...
    men vi åker västerut för att hälsa på Mr Big Ben istället.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Ja men vilket trevligt språk ni ska få prata :0) Jag önskar dig en riktigt fin resa!

    SvaraRadera
  4. À bientôt, mon amie!
    Ha det gott på resan, så ses vi snart igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Om jag inte misstar mig är det franska alla pratar ,trevlig resa ,Nette

    SvaraRadera
  6. Blir säkert merveilleuse! Haha, jag kan egentligen ingen franska alls... Så skönt att komma bort. Vi åker nog inte längre än till Vasa på shopping. Men det kan vara nog så roligt också ;O)

    SvaraRadera
  7. Vacker kofta du har packat ner.
    Trevlig resa! / Bea

    SvaraRadera
  8. Ha en härlig resa, au revoir!

    Hram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  9. Åå, så trevligt att åka ut en sväng!
    Du blir nog den finaste på ort och ställe ;O)
    Njut!

    SvaraRadera
  10. Å så trevligt med en liten resa på höstlovet ;). Något säger mig att ni skall till Paris, men lika bra kan det ju vara nån liten mysig ort i France...Å blir det problem med språket så gör ni säkert er förstådda på ett eller annat sätt i alla fall.

    Hur som helst ska ni ha en riktigt fin resa!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  11. Jag önskar er en riktigt trevlig resa!

    SvaraRadera
  12. Åhhh, vad härligt! Det är ju det jag säger, du och din man är mina stora förebilder över hur härligt livet kan vara när barnen har flyttat hemifrån. Ett liv fyllt med livslust och äventyr tillsammans. Jag hoppas innerligt att jag och min make får uppleva detsamma.

    Ha nu en underbar resa och ser fram emot att höra allt om hur ni har haft det och se fantastiska bilder när ni är hemma igen. :)

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  13. Jag vill komma med :) Några ledtrådar gav du och jag väntar med iver på att få höra mera om resan.
    Ha det riktigt bra och njuta av varandra och allt annat!
    kramar

    SvaraRadera
  14. Ha det så fint!!Ät lite goda ostar åt mig också! Å macrons eller hur man nu stavar det i all hast :)Själv ska jag ta mig så långt som till andra ändan av byn ;))Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.