tisdag 4 oktober 2011

Mitt arbetsrum

Det var väldigt mörkt när jag kom hem från jobb idag. Men ändå ska jag bjuda på några bilder från mitt uppiffade arbetsrum. Jag tog hjälp av min externa blixt och något ska väl avslöjas i detta inlägg.
Jag envisas med att ha en separat planeringsdator. Den är kopplad till en skrivare som finns på golvet i mörka vrån under de bordsskivor jag har haft allt sedan arbetsrummet blev mitt för drygt femton år sedan.
Nu har en stor mängd böcker magasinerats, pärmar har rensats och böcker har flyttats om. Alla barnböcker finns i biblioteket på loftet. De flesta hantverksböckerna finns i syrummet. Det här är mitt pedagogiska arbetsrum och nåja, bloggrum...
Vid den här datorn sker oftast nödvändigt surf och titt in till er andra.
Stolen blev kvar, men fotpallen fick flytta om hörnet till sönernas hall.
Det här inlägget visar inte hela min arbetshörna, men jag får återkomma med fler bilder någon annan dag. Nu kom äldsta sonen hem och det har första prioritet. Ha det så gott mitt i veckan!

13 kommentarer:

  1. Nu har du nog fått ett ljust arbetsrum som du säkerligen trivs förträffligt i !

    SvaraRadera
  2. Ljus och fint och luftigt ! Välorganiserat har du det ...Du har det väl då du kan ha syrummet skillt...Nog kan du med glädje sätta dej och jobba där... Datorer har du ju i alla former .. Så det blir nog effektivt.. Kanske du får mannen med dej då du jobbar när det finns flere datorer...
    Ha det bra i ditt nya arbetsrum !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Avis på ditt fina rum ,här borde det röjas också ,nya tapeter står högst på önskelistan ,du måste nog trivas i det rummet ,kramis Nette

    SvaraRadera
  4. Önskar att jag hade samma ordning och reda på hyllorna som du har ;O) Vackert och stilfullt!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det, ljust och ordningsfullt. Hoppas jag nån gån får ett "eget rum", man kan jualltid römma...
    Ha det gott med sonen.
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Harmoniskt och snyggt!!! Vill gärna se mera;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Fin hörna.....jag behöver en ny.

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert rum! Där har man säkert ro att sitta och planera. Smart förvaring med så mycket hyllor också.

    Ha det gott i höstrusket och njut av ditt sällskap! Kram

    SvaraRadera
  9. Så ljust och fräscht och fint! Där funkar säkert det pedagogiska planerandet perfekt :O)

    SvaraRadera
  10. åh, så fint! ljust och fräscht och prydligt! jag kan förstå att du trivs där, fast inte när någon av sönerna är hemma. då SKA du prioritera annorlunda!
    kram

    SvaraRadera
  11. Detta blev visst mycket fint och ljust arbetsrum och depression av mörker kan man knappast få i det rummet.
    Kanske något att ta efter när nu lite renovering står för dörren även här.

    SvaraRadera
  12. Ååååh vilket prydligt rum!! Så ljust och luftigt. Och fåtöljen passar ju så bra så med nya tapeten!

    SvaraRadera
  13. Hej Ann-Lis!

    Vilket fantastiskt vackert arbetsrum du har! Ett rum att trivas i och som föder kreativitet och harmoni. Tapeten blev ursnygg! Jag förstår att du är helnöjd med rummet. :)

    Njut av ditt vackra rum vännen och ha en fortsatt fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.