måndag 29 augusti 2011

Find the time

Tidigare i år hittade jag en text av en okänd författare som handlar om allt det där man kan önska sig av en vanlig dag. Det kräver inte mycket ansträngning, men ändå... att hitta den där tiden...
... att läsa, att lukta på blommorna, att måla upp sina drömmar, att dricka kaffe med en vän,  att lära sig ett nytt hantverk, att skriva ett brev, att baka en överraskningskaka, att gå eller åka till en speciell plats,  att verkligen umgås med den man älskar, eller att inte göra någonting på en stund...
Idag var en sådan dag då jag har gjort allt det där utom att baka. Ett nytt hantverk ska jag lära mig under kvällen.
Om du vill ha min version av texten har jag lagt upp den åt dig här.

25 kommentarer:

  1. Kloka ord att ha i minnet!
    Tack för texten goa Ann-Lis och ta väl hand om dig!
    Britt

    SvaraRadera
  2. Bara så fina ord.Tack för texten.Underbara bilder.Ha en fin kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Tack så fin text och tänkvärt ! Spännande att se vad du skall öva på..
    Ha en skön kväll !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Tack för kloka ord! Du har säkert haft en fin dag. Det brukar vara roligt att lära sig något nytt.

    SvaraRadera
  5. Ja, det är ju det, man ska ta sig tid och bara njuta.....men man hinner ju inte....skojar!
    Du ska kanske lära dig något som inkluderar ett grönt garn, undrar vad det kan vara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så sant och berikande! Tänk så härligt det känns när man till exempel har hört av sig till en vän man inte pratat med på länge.

    Ha en fin vecka!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Tack för den fina texten! En väldigt klokt spenderad dag med allt vad det innebär ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Jättefin text att ha väl synlig i ram!
    Blommorna är väldigt fina i den vita vasen!
    Ha en fin hantverkskväll!

    SvaraRadera
  9. det där är faktiskt en text man borde ta till sig. ofta.
    jag förmodar att vi får höra om hantverket senare :)
    kram

    SvaraRadera
  10. Jovisst försöker man ... men inte lyckas allt på en dag :)
    Kanske nya hantverket har nånting med gröna garnet att göra :)
    Finfin kväll till dig!

    SvaraRadera
  11. vilka fina ord! härlig dag du har haft idag! Kul att lära sig något nytt! mvh emelie

    SvaraRadera
  12. Fin text,låter verkligen som den bästa dagen! ...men var finner man tid med 100% jobb, barn och ett hem att ta hand om...? Kanske som pensionär isåfall :)
    Tack för de snälla orden om min lampa!!!

    SvaraRadera
  13. Så fina ord o tänk att ha en sån dag :)
    Ha en underbar kväll
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  14. Jättefina ord och vackert har du gjort runtomkring den fina tavlan.
    Det är mycket därför som jag dragit ned på bloggen. Jag vill helt enkelt vara mer i nuet och inte sitta så länge vid datorn. Eftersom jag arbetar sex dagar i veckan så blir det till att prioritera.
    Jag önskar dig en fin vecka och jag hoppas att skolstarten gått bra!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  15. Fina ord väl värda att ramas in! Vad är det för spännande handarbete du har på gång? Ha en bra dag.
    Marianne

    SvaraRadera
  16. Surrande runt bland bloggar och hittade din fina blogg...så¨trevligt och roligt.
    Önskar dig en riktigt fin höstdag. Här hemma regnar det och är en riktig höst ute. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  17. Fina och tänkvärda ord!
    Och dina bilder är så härliga. Kanske det är nya kameran som är i action.

    SvaraRadera
  18. Kloka ord och fin tavla det blev utav dem!

    kram Mia

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Så otroligt vackert i både upplägg och de fina raderna. De små tingen gör dagen :)
    Nu skall jag baka bröd - en helt vanlig dag och ger så mycket :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  20. Riktigt fin text och tack så mycket för att vi får låna din version! Jag ska absolut printa ut den :)

    Ljuuuuvliga blomster! Måste ta och skaffa lite mera lökar att sätta i höst. Just nu blommar mina vita liljor.

    Må så gott!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  21. Vilken fin text! Ska ta o printa ut den o ge till mamma, hon gillar att pyssla o ha med texter på sina tavlor. Den här blir hon säkert glad över:)

    Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

    SvaraRadera
  22. Åh va kul att hitta till en "ny" blogg för mej! Tänkvärd text verkligen...Skulle vilja ha den på svenska? Kan du översätta den tro?...Ha ne bra dag...Gunilla

    SvaraRadera
  23. Hej! Vilka fina bilder ... tack snälla du för att du lagt ut texten. Skall också använda mig av den :O))
    Ha en fin fin söndag kram Arja ♥

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.