onsdag 17 augusti 2011

Enkla syprojekt

Det blev en hel del restbitar över när jag sydde väskorna tidigare och de räckte bl.a. till enkla syprojekt som penal och bokfodral.
Penalen sys med kardborreband och bokfodralet (enligt mönster ur boken Romantiskt och rofyllt) har fastsydda knytband, vilket är bra om boken fylls med många urklipp och behöver hållas ihop. Bilderna är klickbara.
Mitt senaste örngott ger positiva tankar om morgondagen redan vid läggdags! Det har jag köpt på Taito Shop Loftet, men örngott i sig är ju också ett enkelt syprojekt.
Vardagen har kört i gång och det känns bara bra!

16 kommentarer:

  1. Vilken perfekt ide med positiva tankar inför morgon dagen, det behövs alltid. Du är så duktig. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Du syr så mycket vackert du! Härligt att omge sig med vackra ting också på vardagen.

    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  3. Så fina små ting du sytt! Den lilla söta penalen kunde gott användas för små ting i handväskan också :)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  4. Härliga tyger du fått tag på. Nu börjar det klia i "syfingrarna" igen.
    Trevlig fortsättning på jobbveckan!
    Monica

    SvaraRadera
  5. Vad påhittig du är ,så mycket fint med enkla medel
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen sprungit på vackra tyg...Dessutom är det bra att använda
    tygbitarna för annars drunknar man.. Åtminstone jag..
    Ha en fin dag .. Vi har Kick off idag med alla lärare.. Skall vi skoj !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  7. Det där är mycket vackert, precis i din stil! Glada arbetsdagar, snart är det helg igen!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  8. Så fint du gjort av vackra restbitar!
    Såg i rutan din fina vardag! ;)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Varför kan du sy så mycket fint hela tiden, är det din prefession (ja, i skolan då, alltså, för det har jag förstått att du arbetar inom skolväsendet)? Det blir så snyggt och verkar gå lätt som en plätt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Ja man kommer fort in i vardagen, trots flera lata veckor. Jättefint pennfodral och omslag till boken, det var ett bra sätt och använda tyget som blev över.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Så fint du har det på bloggen! och jättefin header! :)

    SvaraRadera
  12. Det var ju en strålande ide att göra bokfodral! Så snygga dessutom!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  13. Ja vad ska jag säga. Alla andra har ju sagt allt. Tygerna är ju också så jättefina..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Så fint! Praktiska saker som gör vardagen vackrare!

    Lena

    SvaraRadera
  15. Vilka söta tyger. Och fina saker du gjort. Det där örngottet gillade jag.
    Hoppas du får en skön helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  16. Tänk om det blev så fint när jag sydde...;)

    Jag får nog ägna helgen åt annat, är lite sugen på att lära mig virka igen, hittade en enkel instruktion i en tidning på jobbet!

    Trevlig helg ♥

    Kram fia

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.