söndag 8 maj 2016

Morsdagsresan



 Efter tre dygn på morsdagsresa till huvudstaden anlände vi tillbaka till hemmet lagom till Morsdag. Så vackra dagar vi alla har fått ha denna ledighet! 




 Tårtan inhandlades sent lördag kväll vid första bästa affär när vi åkte vidare hemåt efter tågresan. Jag dekorerade litet med silverkulor och tänkte att det hela kunde likna en slags Catarintårta, som är populär just nu. 




 Mina föräldrar och äldsta sonen med flickvän kom på matbit och tårta denna morsdag. 




 Och morsdagsresan, den var helt fantastisk. Körsbärsträden blommade i Vallgård där äldre tvillingsonen, filmmakaren bor numera. Hans far hjälpte till med diverse fix (ska nog visa bilder längre fram) och jag fick strosa runt som jag ville. 




 Jag promenerade en hel del i Hagnäs, i Botaniska trädgården och i centrum. 




 Vi bodde två nätter i nyrenoverade Hilton Helsinki Strand. En ny favorit! 




 Vilken härlig stämning dessa försommarkvällar då folk samlades på bryggor och klippor. Vackert väder gör underverk med oss nordbor! 




 Dags att ta farväl av helgen och ta emot en ny vecka! 
 Ha det bra! 

4 kommentarer:

  1. Så vackra bilder du bjuder på. Jag undrar om inte ditt liv är aningens vackrare än de flestas. :)
    Vi ska också en vända ner till huvudstaden i helgen, men bara över en natt.
    <3

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tripp du haft. Du fick liksom det bästa av våren i två omgångar nu. Allt blommar ju lite tidigare söderut.
    Fantastiska bilder här så jag kan mycket väl förstå att du njöt. Ha det fortsatt gott även här högre upp.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från södern ,kramen Nette

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.