tisdag 1 december 2015

Som att öppna adventskalendern



 Idag fick vi öppna och läsa det första julbrevet i vår adventskalendern, som tagit sin egna form i klassrummet. Eleverna har fått skriva önskemål om aktiviteter och i dagens brev stod det att vi skulle "pyssla en stjärna". Jag tjuvläste några brev när jag limmade på sigillet och jag tror att jag kommer att gilla aktiviteterna mest av oss alla ;o) Hur man gör ugglorna kan du se här

 Se livet lite som att öppna adventskalendern. 
 Det finns något nytt bakom varje lucka. 
 ~ Ernst Kirchsteiger (Lyckan i det lilla) 




3 kommentarer:

  1. Jättefin adventskalender! Säkert riktigt uppskattad av eleverna! Och söt-ugglorna - vi nappade också och gjorde tre vid vårt pyssel... Jag menar köksbord. ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar adventskalenderidé!

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att göra en sådan adventskalender

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.